  • 1. Data: 2008-03-27 14:11:03
    Temat: koszty uzyskania
    Od: "Koteczek31" <k...@g...com>

    Witam!

    Moje pytanie dotyczy kosztów uzyskania przychodu; PIT-37 dochody z tytułu
    umowy o pracę:
    - czy "te" dzieli sie proporcjonalnie do przepracownych miesięcy? Czy też
    odlicza sie kwote roczną przysługującą przynależną co do ilości miejsc pracy
    i miejsca zamieszkania?
    - jak potraktować przypadek:
    2 miejsca pracy: jedno w miejscowosci zameldownia, drugie dojazd do innej?
    która wysokość kosztów?
    i tak ja wyżej tylko pół roku praca w miejscu zameldowania, drugie pół roku
    2 prace w miejcu i poza nim.
    No ale główne pytanie czy koszty przysługuja w podanych wysokościach czy
    proporcjonalnie rozjaśni mi sprawe.
    Pozdr. Anna

  • 2. Data: 2008-03-27 15:52:58
    Temat: Re: koszty uzyskania
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Koteczek31 wrote:
    > Witam!
    >
    > Moje pytanie dotyczy kosztów uzyskania przychodu; PIT-37 dochody z tytu?u
    > umowy o prace:
    > - czy "te" dzieli sie proporcjonalnie do przepracownych miesiecy? Czy te?
    > odlicza sie kwote roczn? przys?uguj?c? przynale?n? co do ilo?ci miejsc pracy
    > i miejsca zamieszkania?
    > - jak potraktowaae przypadek:
    > 2 miejsca pracy: jedno w miejscowosci zameldownia, drugie dojazd do innej?
    > która wysoko?ae kosztów?
    > i tak ja wy?ej tylko pó? roku praca w miejscu zameldowania, drugie pó? roku
> [...]

    koszty są miesięczne

    108.50 zl za kazdy miesiac przepracowany "na miejscu"
    135.63 zl za kzdy miesiac z dojazdem

    liczysz sobie miesiace kiedy dojezdzales i kiedy niedojezdzales kazdy
    zaklad oddzielnie.
    W pierwszym przypadku liczba miesiecy moze ci wyjsc > 12 , nawet 24 i
    tak ma byc.

    sumujesz to wszystko razem i jesli wychodzi ci wiecej niz 2441.54 to
    przycinasz do tej kowty. (gdyby dwa miejsca pracy byly w jednym
    miescie, bez dojazdu, to wowczas postepujesz tak samo ale przycinasz do
    1953.23)

    przypadek drugi:
    liczba miesiecy wynosi 12 bo prace sie nie nakladaly czyli nie ma
    stosumku z wielu umow jednoczesnie, z tym, ze czesc miesiect bedzie
    potraktowana za 108.50 a czesc za 135.63.

    oczywiscie stawki za 2007 rok.

  • 3. Data: 2008-03-28 08:36:30
    Od: "Koteczek31" <k...@g...com>

    i wszystko jasne - dzięki Witek