  • 1. Data: 2002-04-24 15:40:06
    Temat: koszty uzyskania - do jakiej kwoty ?
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    Witam!
    Chciałbym się zapytać Szanownych Grupowiczów jak to jest z tymi kosztami
    uzyskania przychodu. Sytuacja jest taka: pracowałem w tej samej firmie na
    umowę zlecenie od stycznia do października, a od listopada do grudnia na
    umowę o pracę. Na umowę zlecenie koszty 20% przychodu wyniosły u mnie
    powyżej 2082zł, a na umowę o pracę jakieś inne ( w moim przypadku
    niewielkie, więc chyba bez znaczenia). Sumarycznie więc wszystkie koszty (z
    umowy zlecenia i z umowy o pracę) mam większe niż te 2082zł.
    Pytanie moje jest następujące: Czy mogę wpisać sobie całe koszty -większe
    niż 2082 ( i na ich podstawie obliczać należny podatek) , które dostałem na
    formularzach pit, czy tylko te 2082 ?Czy limit 2082 zł. dotyczy wszystkich
    kosztów (w tym umowy zlecenia), czy tylko ze stosunku służbowego? I czy
    dobrze rozumiem, że umowa zlecenia nie jest stosunkiem służbowym?
    Drugie pytanie: Jak to jest z tym "więcej niż jednym stosunkiem pracy" ? Czy
    chodzi o przypadki takie jak mój czyli prace po kolei, czy o pracę
    równoległą w kilku firmach na raz ? Czyli czy słusznie również mówię o tych
    2082 zł czy powinienem mówić o 1388zł ? (oczywiście mieszkam poza miejscem
    pracy)

    Z góry dzięki za odpowiedzi,
    pozdrawiam,
    stavi

  • 2. Data: 2002-04-24 16:15:34
    Temat: Re: koszty uzyskania - do jakiej kwoty ?
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "stavi" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy limit 2082 zł. dotyczy wszystkich
    > kosztów (w tym umowy zlecenia), czy tylko ze stosunku służbowego?
    -------------------------------

    Dotyczy umów o pracę .

    > dobrze rozumiem, że umowa zlecenia nie jest stosunkiem służbowym?
    --------------------
    Tak.

    Jak to jest z tym "więcej niż jednym stosunkiem pracy" ?
    ---------------------------
    Więcej niż jeden stosunek pracy wykonywanej jednocześnie wtedy można
    stosować więszy limit kup.(ten 2082 )
    Jolka

  • 3. Data: 2002-04-24 18:07:04
    Temat: Odp: koszty uzyskania - do jakiej kwoty ?
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    > -------------------------------
    > Dotyczy umów o pracę .
    > --------------------
    > Tak.

    czyli dla pewności: mogę wpisać sobie całą sumę kosztów z pitów ?

    > Jak to jest z tym "więcej niż jednym stosunkiem pracy" ?
    > ---------------------------
    > Więcej niż jeden stosunek pracy wykonywanej jednocześnie wtedy można
    > stosować więszy limit kup.(ten 2082 )

    czyli musiałbym w moim przypadku uwzględnić limit 1388 zł ? (pomijając fakt
    z góry postu)

    Pozdrawiam i dzięki
    stavi

  • 4. Data: 2002-04-24 21:19:44
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Apr 2002, stavi wrote:

> [...]
    >+ uzyskania przychodu. Sytuacja jest taka: pracowałem w tej samej firmie na
    >+ umowę zlecenie od stycznia do października,

    Gwoli ścisłości: nie "pracowałeś" na umowie zleceniu :) i jak
    tak na to spojrzysz to wszystko ci się zgodzi (jak u Wioli)
    (umowa o PRACĘ jest pojęciem zarezerwowanym !)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-04-24 21:24:21
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Apr 2002, stavi wrote:

    >+ > > Czy limit 2082 zł. dotyczy wszystkich
    >+ > > kosztów (w tym umowy zlecenia), czy tylko ze stosunku służbowego?
    [...]
    >+ > > dobrze rozumiem, że umowa zlecenia nie jest stosunkiem służbowym?
    [...Wiola...]
    >+ > Tak.
    >+
    >+ czyli dla pewności: mogę wpisać sobie całą sumę kosztów z pitów ?

    Tak.
    Jak zarobisz na UoD lub UZ milion - to 200000 do odliczenia
    w koszty z ryczałtu :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-04-25 22:33:29
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    Dziękuję wszystkim.

    > Jak zarobisz na UoD lub UZ milion - to 200000 do odliczenia
    > w koszty z ryczałtu :)

    :)) Jakbym tyle zrobił, to pewnie nie zwracałbym Wam tu głowy :)
    Jeszcze raz Wam dziękuję.
    pozdr.,
    stavi
    PS do Twojego drugiego posta i "gwoli ścisłości": sam pewnie wiesz jak to w
    życiu bywa :)