  • 1. Data: 2005-08-24 08:40:04
    Temat: VAT za paliwa, Skoda Fabia "z kratką"
    Od: "Paweł" <U...@n...pl>

    Mam auto osobowe z homologacją ciężarową (Skoda Fabia "z kratką"). Ponieważ
    auta te nie spełniają warunku ładowności, nie mogę odliczać VAT-u
    naliczonego za paliwo.
    1. Czy w związku z tym faktury za paliwo muszę księgować także w rejestrze
    zakupów i sprzedaży VAT (są one bez znaczenia dla wysokości zobowiązania
    podatkowego VAT), czy też wystarczy zaksięgowanie w PKPiR?
    2 W deklaracji VAT-7 w rubryce 57 należy wpisać kwotę VAT naliczonego od
    zakupu paliw, który nie podlega odliczeniu od podatku należnego (a więc -
    jeżeli prawidłowo rozumuję - także za paliwo kupowane do mojej Skody Fabii).
    Do tej pory tego nie robiłem. Czy popełniłem błąd? Jak mogę go naprawić?

    Jeżeli ma to jakieś znaczenie, to prowadzę jednosobowe biuro tłumaczeń.

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

    Mirek