eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkikredyt na samoch. na 2 osoby,ale 1 na umowie i w Dow.Rej., a US ? › kredyt na samoch. na 2 osoby,ale 1 na umowie i w Dow.Rej., a US ?
    From: "shineon" <s...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: kredyt na samoch. na 2 osoby,ale 1 na umowie i w Dow.Rej., a US ?
    Date: Tue, 17 Feb 2009 06:57:14 +0100

    Bardzo proszę o odpowiedź, jak wygląda sprawa KREDYTU SAMOCHODOWEGO,na
    którego zaciągnięcie umowę zawierają 2 NIESPOKREWNIONE OSOBY (bliskie
    sobie,ale w świetle prawa - obce).Chodziło o zwiększenie zdolności
    kredytowej.

    Faktura VAT wystawiona jest tylko na jedną, bo sprzedawca twierdzi,że na 2
    nie można (ma rację, a jeśli nie, to czy da się to odkręcić post factum?)

    W dowodzie rejestracyjnym figuruje tylko osoba będąca odbiorcą
    faktury-formalny właściciel,bowiem jak się okazuje, nie można wpisać
    dowolnej osoby,którą sobie zażyczy nabywca,jeśli ta nie jest spokrewniona.

    teraz pytanie zasadnicze : Jak US reagują na takie sprawy jak kredyt dla 2
    osób, gdy umowa jest na 1 ?

    Wiem, że być może kombinuję, ale czy nie jest tak,że ktoś może sobie
    wymyślić, że skoro jest jeden nabywca,a dwóch kredytobiorców, to jedna z
    osób spłacających kredyt,która formalnie nie figuruje nigdzie poza umową
    kredytową, dokonuje darowizn na rzecz formalnego właściciela ? Co za to
    grozi ?

    Czy US często wzywają z pytaniem "skąd były pieniądze na samochód" ?
    Rozliczam się regularnie, jestem zatrudniony na pełnym etacie.

    W moim przypadku nie ma nic do ukrycia i odpowiedź brzmi :"z kredytu na
    kilka lat",ale, co jeśli kredyt jest na 2 osoby formalnie obce sobie,a jedna
    jest tylko właścicielem?

    W jaki sposób można załatwić "właścicielstwo" osoby,która nie figuruje w
    dokumentach zakupu,a która jest kredytobiorcą ?

    Z drugiej strony, myślę, że banki nie udzielałyby kredytów dla
    niespokrewnionych osób, jeśli coś byłoby nie tak...

    Dziękuję za odpowiedzi.