    From: "Cyklista" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: księgi handlowe
    Date: Fri, 15 Feb 2002 18:02:06 +0100

    Witam

    Zajmuję sie między innymi sprawami finansowymi w spółce z o.o. i mam
    problemy z biurem rachunkowym. Wydaje mi się że dokumentacja nie jest
    prowadzona należycie, ale nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, więc moge
    się mylić.Pracowałem wcześniej w niemieckiej firmie i może mam wygórowane
    oczekiwania.
    Po pierwze nie jestem do końca pewny, czego mogę od niego (biura)wymagać.
    Wiem, że wszystko zależy od umowy, ale chyba są jakieś standarty?
    Szef biura usiłuje mi wmówić, że jego zadanie, to tylko sprawy rozliczeń z
    US i ZUS oraz płace. Twierdzi również, że US interesują tylko delkaracje
    podatkowe i ich zgodnośc z dokumentacją. Dopiero po kilku monitach zaczął
    robić wydruki dziennika na koniec miesiąca i dziwił się, po co mi to
    potrzebne, skoro i tak nie bardzo się na tym znam, a kiedy powiedziałem, że
    oprócz tego chciałbym co miesiąc wydruk rachunku zysków i strat, wykazu
    niezapłaconych rachunków i zestawienie aktywów i passywów, to prawie mnie
    wyśmiał. Kiedy pewnego razu zapytałem go, czy jakiś rachunek jest zapłacony,
    to powiedział mi, że nie wie, bo musiałby przewertować wyciągi.
    Powiedzcie mi, czy naprawdę szukam kwadratowych jaj?

    Z innej beczki:

    szukam jakiegoś prostego i niedrogiego programu, który posiadałby
    następujące funkcje:

    -książke przychodów i rozchodów
    -automatyczne wyliczanie PITu-5 na podstawie KPR
    -fakturowanie

    Pozdrawiam

    Przemek