  • 11. Data: 2004-12-29 09:48:09
    Temat: Re: ksiegi rachunkowe
    Od: "Wiesiek" <j...@n...pl>

    > A usługowe prowadzenie ksiąg bez posiadania uprawnień jest
    > zagrożone AFAIK kwotą wymienioną na wekslu :>

    Co to jest AFAIK ???

    pozdr.
    KJ

  • 12. Data: 2004-12-29 09:55:53
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Wiesiek napisał(a):

    > Co to jest AFAIK ???

    As Far As I Know

    MSPANC

    Maddy ;-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2004-12-29 10:21:02
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    > On Wed, 29 Dec 2004, Andrzej wrote:
    > [...]
    >
    > ...a tak w ogóle to pominąłem sprawę że jak ktoś zechce prowadzić
    > księgi "za friko" to stowarzyszeie będzie musiało zaksięgować
    > rzeczone 300 zł miesięcznie do przychodów :>

    dokladnie, bo przeciez prowadzenie ksiegowosci nie bedzie dzialalnoscia
    statutowa
    dlatego ponowie pytanie - czy ramach obowiazkow zarzadu - jedna z osob -
    prezes lub skarbnik nie moze prowadzic ksiag rachunkowych?

    > ..jak ci już napisano: "wie co mówi".
    > *Pełna* rachunkowość *uproszczona*.
    > Nie mylić np. z KPiR która NIE jest PEŁNĄ księgowością.
    > PK-upr :) bez prowadzenia DG pozwala również na uproszczone rozliczanie
    > podatków - można np. złozyć wniosek (do US) o nieskładanie comiesięcznych
    > CIT, AFAIK.

    pelna rachunkowosc uproszczona - po prostu miodzio, nic lepszego do tej pory
    nie uslyszalem, moze poza deklarcjami cit, czyli podatku od dochodu osob
    prawnych, mimo ze stowarzyszenie nie ma osobowosciprawnej i nie ma dochodu
    :)

    andrzej

  • 14. Data: 2004-12-29 10:41:57
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

> [...]
    > rzyczy sobie 300 zl na wstepnie/na miesiac
    > pozatym pani upiera sie przy pelnej rachunkowosci, wiec nie wie o czym

    Luuuuuudzie!
    Czy uważasz, że "pani z biura rachunkowego" to idiotka, a ty to lepszy
    fachowiec?
    Ona poprostu zna Ustawę o rachunkowości z 29 września 1994 r. tekst
    jednolity Dz.U. z 2002 r. nr 76 poz. 694.
    Wprowadza ona obowiązek prowadzenia pełnej rachunkowości dla stowarzyszeń
    jako jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, a dokładnie w
    art.2 ust.5.
    Jeżeli nie zaprowadzisz pełnej rachunkowości tylko KPiR to grozi ci zgodnie
    z art.77 tej ustawy kara grzywny, pozbawienia wolności do lat 5-ciu, lub
    obie te kary łącznie.

    Natomiast wykwalifikowany księgowy wie, że można pełną rachunkowość
    prowadzić w sposób uproszczony,co to oznacza i dlaczego.

    Jeżeli zaś chodzi o "społeczne" prowadzenie ksiąg, to na gruncie prawa
    podatkowego owszem można o ile zapłaci się odpowiedni podatek z tytułu
    nieodpłatnego świadczenia usług.Znając pazerność naszych organów, myślę że
    jednak taniej wyjdzie zapłacić 300 zł księgowemu.

  • 15. Data: 2004-12-29 10:57:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Faust napisał(a):
> [...]
    > nieodpłatnego świadczenia usług.Znając pazerność naszych organów, myślę że
    > jednak taniej wyjdzie zapłacić 300 zł księgowemu.

    I te 300zł to jest narawde symboliczna opłata. Nawet uproszczna
    rachunkowośc generuje sporo dodatkowcy dokumentów i czynności.
    Normalne pełne księgi zaczynają się od 1500zł (na głębokiej prowincji
    może taniej, ale w Warszawie pewnie sporo wyżej)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2004-12-29 11:10:59
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Faust" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nieodpłatnego świadczenia usług.Znając pazerność naszych organów, myślę że
    > jednak taniej wyjdzie zapłacić 300 zł księgowemu.

    podatek od robienia czegos za darmo, dobrze ze przed swietami zaden poborca
    mnie nie widzial
    podsumowujac dyskusje
    stowarzyszenie zwykle to koszty minimum 300 zl w ksiegowosci
    dla ludzi, ktorzy chca cos porobic za friko to przeklenstwo, bo chcac
    rozliczyc sie ze swoich skladek, jakis materialow biurowych, ewentualnie
    telefonu dla stowarzyszenia czyli jakies 200 zl, okazuje sie ze wiecej kasy
    zabiera ksiegowy niz dzialalnosc statutowa

    na marginesie dodam, ze prowadzenie minimalnej rachunkowosci dla firmy
    kosztuje 100 zl :)
    w dodatku w przeciwienstie do stowarzyszenia, moze ja prowadzic sam
    zainteresowany
    oczywiscie pomiajam zusy itp, zarejestruje na babcie :)

    czyli lepiej cos sprzedawac, niz robic za darmo
    chyba sie wyprowadze z tego kraju :)

    pozdrawiam

    andrzej

  • 17. Data: 2004-12-29 11:25:06
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    > Moment.
    > Pracy się nie czepiam.
    > Powiadasz że na umowę zlecenie księgi może prowadzić KAŻDY ?
    > Obstawiasz taką wersję wekslem na 50 000 zł ? ;) (kwota nie
    > jest przypadkowa :))

    moze male wyjasnienie
    po wizycie w urzedzie skarbowym
    pani powiedziala, ze ksiegi rachunkowe stowarzyszenie moze prowadzic we
    wlasnym zakresie
    czyli jesli skarbnik prowadzi w ramach obowiazkow, to jest okej i nie musi
    spelniac obowiazkow uslugowego prowadzenia ksiag rachunkowych

    pozdrawiam

    andrzej

  • 18. Data: 2004-12-29 21:57:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2004, Andrzej wrote:
    [...]
    >+ > >+ Moze kazdy z kim podpiszesz umowe
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
    >+ po wizycie w urzedzie skarbowym
    >+ pani powiedziala, ze ksiegi rachunkowe stowarzyszenie moze prowadzic we

    IMHO & AFAIK - prawda.

    >+ czyli jesli skarbnik prowadzi w ramach obowiazkow, to jest okej i nie musi
    >+ spelniac obowiazkow uslugowego prowadzenia ksiag rachunkowych

    Zgoda.
    Ale nie może to być "każdy". Na pewno osoby "odpowiedzialne" - czyli
    zarząd. Nie wiem czy może "zwykły członek" (zawsze można go do
    zarządu wybrać i już :)).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2004-12-29 22:11:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+
    >+ dokladnie, bo przeciez prowadzenie ksiegowosci nie bedzie dzialalnoscia

    Nie wiem czy zrozumiałeś: jeśli jesteś w stanie wykazać że "wg cen
    rynkowych" ktoś poprowadzi księgowość tak tanio :) - to zdaniem
    naszego ustawodawcy stowarzyszenie ma "wirtualny przychód" co najmniej
    w tej wysokości :]

    >+ dlatego ponowie pytanie - czy ramach obowiazkow zarzadu - jedna z osob -
    >+ prezes lub skarbnik nie moze prowadzic ksiag rachunkowych?

    IMHO jak poprzednio - może.
    Z zastrzeżeniami:
    1. nie podejmę się rozstrzygnąć czy MIMO TO stowarzyszenie nie będzie
    "dostawało" co miesiąc tych wirtualnych 300 zł...
    2. widząc jakie pytania zadajesz mam wątpliwości czy to dobry pomysł :]

    EWENTUALNIE można by rozpatrzeć:
    a. uzgodnienie za ile biuro podatkowe zechce brać od was "sporządzone
    na brudno" papiery i wytykać co jest źle; tak z pół roku pod
    warunkami niżej najmniej...
    b. czytanie, czytanie i czytanie:
    - treści przepisów
    - stron ww z opisami księgowości tudzież ew. literatury papierowej
    (prasa, książki...)
    - innych źródeł komentarzy niniejszej grupy nie wyłączając; chętnym na
    KPiR sugeruję 2000...3000 postów "na początek" najmniej (sam zaliczyłem
    trochę więcej :] to mam IMO prawo moralne "sugerować" :>) to jak
    rozumiesz do PK trzeba by ustalić ile zer dopisać (*na początek*...)
    - po stwierdzeniu że ilość błędów spadła do wartości akceptowalnej :>
    spytać ile biuro będzie chciało za konsultacje... i każdy podejrzany
    przypadek konsultować...
    - *pilnować cały czas aktualności* ! - wg poprzednich punktów.
    Jak sprawdzisz ile jest do przeczytania w "minister podpisał"
    w rzepie (Dobra firma) lub "już obowiązują" - na przykład tu:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/prawo_noweprawo.h
    tml

    ...to przestaniesz się dziwić że np. przeoczyłem iż minister
    w końcu wydał rozp. ds. kas fiskalnych...

    [...]
    >+ pelna rachunkowosc uproszczona - po prostu miodzio, nic lepszego do tej pory
    >+ nie uslyszalem

    Spokojnie.
    Jeszcze nie spotkałeś się z przepisami dot. VAT :]
    Jak rozumiem - "nie grozi" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 20. Data: 2004-12-30 08:34:22
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Spokojnie.
    > Jeszcze nie spotkałeś się z przepisami dot. VAT :]

    witam

    upraszczajac cala sprawe
    15xKP skladki czlonkow, jedna fakruta za internet
    15xKP=faktura za internet
    zysk 0 zl
    cala rachunkowosc stowarzyszenia
    nic nie przybedzie, nic nie ubedzie