    From: "Faust" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ksiegi rachunkowe
    Date: Wed, 29 Dec 2004 11:41:57 +0100

    > rozporzadzenie mam, teorie znam, gorzej z praktyka, a biuro rachunkowe
    > rzyczy sobie 300 zl na wstepnie/na miesiac
    > pozatym pani upiera sie przy pelnej rachunkowosci, wiec nie wie o czym
    mowi

    Luuuuuudzie!
    Czy uważasz, że "pani z biura rachunkowego" to idiotka, a ty to lepszy
    fachowiec?
    Ona poprostu zna Ustawę o rachunkowości z 29 września 1994 r. tekst
    jednolity Dz.U. z 2002 r. nr 76 poz. 694.
    Wprowadza ona obowiązek prowadzenia pełnej rachunkowości dla stowarzyszeń
    jako jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, a dokładnie w
    art.2 ust.5.
    Jeżeli nie zaprowadzisz pełnej rachunkowości tylko KPiR to grozi ci zgodnie
    z art.77 tej ustawy kara grzywny, pozbawienia wolności do lat 5-ciu, lub
    obie te kary łącznie.

    Natomiast wykwalifikowany księgowy wie, że można pełną rachunkowość
    prowadzić w sposób uproszczony,co to oznacza i dlaczego.

    Jeżeli zaś chodzi o "społeczne" prowadzenie ksiąg, to na gruncie prawa
    podatkowego owszem można o ile zapłaci się odpowiedni podatek z tytułu
    nieodpłatnego świadczenia usług.Znając pazerność naszych organów, myślę że
    jednak taniej wyjdzie zapłacić 300 zł księgowemu.