  • 1. Data: 2003-08-13 15:16:41
    Temat: ksiegowanie drukarki
    Od: Agnieszka Sawicka <a...@d...com-tnij>

    Hej!

    Prowadze DG, PKPiR, VAT. Kupilam drukarke o wartosci 1400zl netto,
    przewidywany czas uzytkowania to wiecej niz rok. Jak mam ja zaksiegowac
    - czy wpisac do ksiegi w pozostale wydatki, czy do EŚT?
    Czy jesli ma byc to wpis do EŚT, to wystarczy ze fakture wpisze tylko do
    EŚT, czy rowniez musze zaksiegowac fakture do ksiegi?

    Pozdrawiam, Aga

  • 2. Data: 2003-08-13 15:43:40
    Temat: Re: ksiegowanie drukarki
    Od: "Agata" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Agnieszka Sawicka" <a...@d...com-tnij> napisał w wiadomości
> [...]
    > przewidywany czas uzytkowania to wiecej niz rok. Jak mam ja zaksiegowac
    > - czy wpisac do ksiegi w pozostale wydatki, czy do EŚT?
    I tu i tu. Do ksiegi bo to Twój koszt, do EŚT bo to Twój srodek trwały

    > Czy jesli ma byc to wpis do EŚT, to wystarczy ze fakture wpisze tylko do
    > EŚT, czy rowniez musze zaksiegowac fakture do ksiegi?
    Jeśli nie zaksięgujesz nie będziesz to stanowiło Twojego kosztu a przecież o
    to chodzi. Do EŚT włoż ksero faktury i wpisz do EŚT.
    Agata

  • 3. Data: 2003-08-13 17:06:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Agata napisał:
> [...]
    >
    > Jeśli nie zaksięgujesz nie będziesz to stanowiło Twojego kosztu a przecież o
    > to chodzi. Do EŚT włoż ksero faktury i wpisz do EŚT.

    Trzeba pamiętac że według wszelkich znaków na ziemi i niebie
    pozostawionych przez NSA drukarka NIE jest samodzielnym środkiem trwałym
    (chyba że to kombajn typu drukarka/skaner/fax który niektóre czynności
    wykonuje bez podłaczania do komputera albo gdy jest to drukarka sieciowa).
    Dlatego należy ja potraktować jako część zestawu komputerowego.
    W tym konkretnym przypadku mamy dwie opcje - albo podnosimy wartośc
    zestawu o wartośc drukarki i dalej wpisujemy ja w koszty poprzez
    amortyzacje zestawu albo odpisujemy ją prosto w koszty o ile tylko
    wydatki na rozbudowę zestawu w ciągu roku wraz z tą drukarką nie
    przekroczą 3500zł i NIE wpisujemy do EŚT.
    Brak jest podstaw aby do EST wpisac drukarke jako samodzielny środek trwały.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-08-13 21:08:01
    Od: Agnieszka Sawicka <a...@d...com-tnij>

    Maddy wrote:

> [...]
    > przekroczą 3500zł i NIE wpisujemy do EŚT.
    > Brak jest podstaw aby do EST wpisac drukarke jako samodzielny środek

    OK, dziekuje za odpowiedz :)

    Pozdrawiam, Aga

  • 5. Data: 2003-08-13 22:26:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Aug 2003, Agata wrote:

> [...]
    >+ > przewidywany czas uzytkowania to wiecej niz rok. Jak mam ja zaksiegowac
    >+ > - czy wpisac do ksiegi w pozostale wydatki, czy do EŚT?

    W tej kwestii to już widzę że Maddy objasniła :)
    Ale chciałem uściślić inny pomysł:

    >+ I tu i tu. Do ksiegi bo to Twój koszt, do EŚT bo to Twój srodek trwały

    Zakładając że drukarka już dostanie się jakoś do EŚT
    (jak "podwyższenie" albo "cóś"), to niby co miałoby być
    wpisane do KPiR ?
    Bo ja to naiwnie myślałem że rata amortyzacyjna (choćby
    i 100% wynosiła), ale ty wyraźnie piszesz że nie ;) !!

> [...]
    >+ Jeśli nie zaksięgujesz nie będziesz to stanowiło Twojego kosztu a przecież
    >+ o to chodzi. Do EŚT włoż ksero faktury i wpisz do EŚT.

    Doprawdy - będę gryzł :| (tak, tak, miało być: "i mało mnie
    to obchodzi" ;))
    Jakie ksero, jak wkładać i co z oryginałem ?? ;)
    Faktura zakupu ST *NIE JEST* AFAIK & AFAIR (& etc.) wpisywana
    do KUP !! Do KUP wpisujesz *ratę amortyzacyjną*.
    Kwestią sporną jak dotąd na grupie był tylko dokument
    źródłowy stanowiący podstawę wpisu - jako że byli tu
    (zażarci ? nie pamiętam :), ale byli) zwolennicy wystawiania DW.
    IMO numer wpisu EŚT w zupełności wystarczy jako "dokument
    księgowy"; przeciwnikom przypomnę: czy w § 12.3.2 ktoś
    widzi "unikalnym" [numerem] ? Bo ja nie :), że zacytuję:
    ++++++++
    - oznaczone numerem lub w inny sposób umożliwiający powiązanie dowodu
    z zapisami księgowymi dokonanymi na jego podstawie.
    --------

    ...i jak ktoś mi powie że numer EŚT nie umożliwia ww. "powiązania"
    to owszem, dalej nie będę się kłocił ;)

    Niemniej - z chęcią poczytam co za pomysł miałaś z owym "ksero
    faktury" :) (bo ja faktury wymienione w protokołach przekazania
    ŚT mam "gdziekolwiek" - jak ktoś spyta to wyjmę z właściwej
    teczki :> - np. mam f-rę zakupu towaru handlowego [leży we
    "właściwym" miesiącu] następnie przeksięgowaną wpisem
    "na minus"....) :)

    No a niezależnie - skoro jest okazja - to spytam jak wy
    (na jakiej podstawie) księgujecie amortyzację ?

    Maddy, zeznaj proszę - bo widziałem że dziś tłukłaś już
    numerki polis [jako wystarczające] :), to jest szansa że
    mnie poprzesz ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 6. Data: 2003-08-14 06:31:09
    Od: Alberta<b...@p...wp.pl>

> [...]
    > Czy jesli ma byc to wpis do EŚT, to wystarczy ze fakture wpisze tylko do
    > EŚT, czy rowniez musze zaksiegowac fakture do ksiegi?

    Wprowadź do EŚT, a do księgi w poz. 14 w wartości netto jako ŚT umorzony
    jednorazowo.
    Pozdrawiam
    Alberta

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2003-08-14 08:46:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Aug 2003, Alberta wrote:

    >+ > Prowadze DG, PKPiR, VAT. Kupilam drukarke o wartosci 1400zl netto,
    [...]
    >+ Wprowadź do EŚT,

    Musiałaś widzieć post Maddy. Nadal twierdzisz że wygrasz przed
    NSA z zarzutem iż drukarka *nie jest* samodzielnym ŚT ?
    Mi ew. argumentów nie tłumacz, dyskusję pt. "przyczepa a drukarka"
    pamiętam doskonale :), ale orzeczenia NSA (niestety) też :[

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 8. Data: 2003-08-14 10:47:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]

    > Maddy, zeznaj proszę - bo widziałem że dziś tłukłaś już
    > numerki polis [jako wystarczające] :), to jest szansa że

    Nieniejszym zeznawam ;-)

    Poniewaz we wszystkich porgramach na ktorych obecnie pracuję amortyzacja
    księguje się "sama", nie wystawiam żadnego dokumentu, jest jedynie wpis
    w księdze.
    Wpisy maja osobną, unikalną numerację (np. UŚT/miesiąc/rok i
    UWNIP/miesiąc/rok).

    Podstawe do wpisu stanowi tabela amortyzacyjna drukowana na każdy
    miesiąc, trzymam je osobno w teczce "Środki trwałe" :-)
    Żadna kontrola nie miała zastrzeżeń.

    Generalnie, nie wiem jak to jest, ale mnie sie nigdy nikt nie czepiał o
    dowody wewnętrzne, którymi księguję np zbiorczo delegacje za cały
    miesiąc (w jednym przypadku jest to ok 20 delegacji miesięcznie, po
    chlorellę wpisywac do księgi 20 pozycji), listy płac, ZUS, bilety
    parkingowe i pare innych duperelek, np. ostatnio odpisanie
    nieściągalnych nalezności (ale podpięłam decyzję o umożeniu postępowania
    komorniczego - właściwie zawsze pod DW coś jest podpięte)
    Generalnie wszystko co nie manumeru albo ma numer wątpliwy (np. numer
    sprawy to nie numer dokumentu)

    A co do numeru polisy - numer polisy to jak numer rachunku lub faktury -
    unikalny dla danego dokumentu, czego tu więcej trzeba?

    Nie namawia, nie odradzam. Ale z mojego doświadczenia wynika że DW który
    NIE JEST jedyna podstawa wpisu nie przyciąga uwagi kontrolerów.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-08-14 15:15:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Aug 2003, Maddy wrote:
    [...]
> [...]
    >+ w księdze.
    >+ Wpisy maja osobną, unikalną numerację (np. UŚT/miesiąc/rok i

    Ufff.... znaczy chyba nie jest ze mną tak źle :)

    >+ Podstawe do wpisu stanowi tabela amortyzacyjna drukowana na każdy
    >+ miesiąc, trzymam je osobno w teczce "Środki trwałe" :-)

    O, to sobie też taki "papier" wygeneruję.
    Choć u mni to się da policzyć na palcach, ale... co mi tam !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, czekający aż jakiś miłośnik ekologii go zaraz
    obtenteguje :))