    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ksiegowanie drukarki
    Date: Thu, 14 Aug 2003 00:26:52 +0200

    On Wed, 13 Aug 2003, Agata wrote:

    >+ Użytkownik "Agnieszka Sawicka" <a...@d...com-tnij> [...]
    >+ > Prowadze DG, PKPiR, VAT. Kupilam drukarke o wartosci 1400zl netto,
    >+ > przewidywany czas uzytkowania to wiecej niz rok. Jak mam ja zaksiegowac
    >+ > - czy wpisac do ksiegi w pozostale wydatki, czy do EŚT?

    W tej kwestii to już widzę że Maddy objasniła :)
    Ale chciałem uściślić inny pomysł:

    >+ I tu i tu. Do ksiegi bo to Twój koszt, do EŚT bo to Twój srodek trwały

    Zakładając że drukarka już dostanie się jakoś do EŚT
    (jak "podwyższenie" albo "cóś"), to niby co miałoby być
    wpisane do KPiR ?
    Bo ja to naiwnie myślałem że rata amortyzacyjna (choćby
    i 100% wynosiła), ale ty wyraźnie piszesz że nie ;) !!

    >+ > Czy jesli ma byc to wpis do EŚT, to wystarczy ze fakture wpisze tylko do
    >+ > EŚT, czy rowniez musze zaksiegowac fakture do ksiegi?
    >+ Jeśli nie zaksięgujesz nie będziesz to stanowiło Twojego kosztu a przecież
    >+ o to chodzi. Do EŚT włoż ksero faktury i wpisz do EŚT.

    Doprawdy - będę gryzł :| (tak, tak, miało być: "i mało mnie
    to obchodzi" ;))
    Jakie ksero, jak wkładać i co z oryginałem ?? ;)
    Faktura zakupu ST *NIE JEST* AFAIK & AFAIR (& etc.) wpisywana
    do KUP !! Do KUP wpisujesz *ratę amortyzacyjną*.
    Kwestią sporną jak dotąd na grupie był tylko dokument
    źródłowy stanowiący podstawę wpisu - jako że byli tu
    (zażarci ? nie pamiętam :), ale byli) zwolennicy wystawiania DW.
    IMO numer wpisu EŚT w zupełności wystarczy jako "dokument
    księgowy"; przeciwnikom przypomnę: czy w § 12.3.2 ktoś
    widzi "unikalnym" [numerem] ? Bo ja nie :), że zacytuję:
    ++++++++
    - oznaczone numerem lub w inny sposób umożliwiający powiązanie dowodu
    z zapisami księgowymi dokonanymi na jego podstawie.
    --------

    ...i jak ktoś mi powie że numer EŚT nie umożliwia ww. "powiązania"
    to owszem, dalej nie będę się kłocił ;)

    Niemniej - z chęcią poczytam co za pomysł miałaś z owym "ksero
    faktury" :) (bo ja faktury wymienione w protokołach przekazania
    ŚT mam "gdziekolwiek" - jak ktoś spyta to wyjmę z właściwej
    teczki :> - np. mam f-rę zakupu towaru handlowego [leży we
    "właściwym" miesiącu] następnie przeksięgowaną wpisem
    "na minus"....) :)

    No a niezależnie - skoro jest okazja - to spytam jak wy
    (na jakiej podstawie) księgujecie amortyzację ?

    Maddy, zeznaj proszę - bo widziałem że dziś tłukłaś już
    numerki polis [jako wystarczające] :), to jest szansa że
    mnie poprzesz ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)