    From: "MAREK M." <m...@m...spamstop.giraffe.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: księgowanie faktur - obowiązkowe?
    Date: Thu, 13 Jan 2005 20:17:48 GMT

    Witam,

    Mam do Was pytanie następującej treści, czy prowadzący DG ma obowiązek
    księgowania wszystkich faktur wystawianych na jego rzecz za uslugi i
    przedmioty nie stanowiące przedmiotu DG,a zatem, uslugi te nie są w żadnej
    formie dalej zbywane.

    Przyklad : Mam kilka aktywacji u operatorow GSM - wszystkie zarejestrowane
    na DG. Tak uczynilem w celu chociazby uzyskania lepszych taryf. Wiem,iz w US
    przy jednoosobowej DG i nie zatrudnianiu pracownikow, nie moglbym
    potraktowac w/w FV dla wszystkich numerow jako koszt DG i tak tez nie chcę.

    Moje rozumowanie jest takie : jesli czegos dalej nie zbywam,a nie chce
    uznawac za koszt, bo np. nie przejdzie to w US lub nie mam po prostu na to
    ochoty, nie muszę tego czynić, a US nic do tego nie ma, bo o nic u nich sie
    nie upominam,a podatki z tytulu wystawionych na moja rzecz faktur,
    odprowadzaja podmioty, ktore swiadcza te uslugi. Skarb panstwa zatem nic nie
    traci, a straty moge poniesc co najwyzej ja - nie odliczajac kosztu od
    podatku dochodowego i VAT.

    Co innego oczywiscie by bylo gdybym nie ksiegowal zakupow towarow / uslug,
    ktore dalej bym sprzedawal, co fakturowalbym podmiotom,ktorym ja
    swiadczylbym uslugi lub , gdybym cos traktowal; jako koszt, a nastepnie
    sprzedal poza fakturami.

    Czy mam rację, ze z FV dla towarow i uslug,ktore nabywam na swoja rzecz,
    moge robic co chce, bo rownie dobrze moge byc tak glupi,ze niczego nie
    uznaje jako koszt,a nalezne podatki od siwadczonych przez siebie uslug
    "nadplacam" ?

    Pozdrawiam
    MM