  • 1. Data: 2006-10-16 16:44:38
    Temat: ksiegowosc - pierwsze kroki
    Od: "mw158979" <n...@p...gazeta.pl.dowidzenia>

    Witam,

    Moje pojecie o ksiegowosci nalezy uznac za zerowe.
    Rozwazam zalozenie dzialalnosci gospodarczej
    i musze wybrac jakas forme, a nie chce na slepo.
    Czy ktos moze wyjasnic na przykladzie jak to pojdzie
    przy ponizszych transakcjach i jakie wyjda z tego
    podatki, gdzie placone/odzyskiwane itp?

    Zalozmy, ze w danym miesiacu
    1) Kupuje towar w kraju za 1000+V22%, sprzedaje za 2000 netto
    2) Kupuje towar w UE za 1000+V22%, sprzedaje za 2000 netto
    3) Kupuje towar w USA za 1000+V22%, sprzedaje za 2000 netto
    4) Kupuje towar w kraju za 2000+V22%, ten towar zostaje w magazynie
    5) Sprzedaje towar za 500 netto z magazynu, kupiony w kraju w zeszlym
    miesiacu za 100+V22%

    Interesuje mnie jak to wyjdzie kiedy jestem VATowcem / nie jestem
    (kim wtedy jestem? ryczaltowcem przymusowo?), przypadek gdy
    jestem VATowcem z opcjami zwolniony z VAT/niezwolniony.

    TIA