    From: tom <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: kupno mieszkania - na co zwrócić uwagę ??
    Date: Fri, 01 Apr 2005 14:43:13 +0200

    Moi znajomi chcą kupić mieszkanie. Według sprzedającego mieszkanie jest
    własnościowe spółdzielcze (tak przynajmniej mówi właściciel) bez księgi
    wieczystej. Na razie właściciel nie przedstawił żadnych dokumentów. Na
    co należy zwrócić szczególną uwagę. Mam następujące pytania:

    1. Jaka jest róznica między mieszkaniem spółdzielczym a spółdzielczym
    właśnościowym - na co trzeba koniecznie zwrócić uwagę ?

    2. Gdzie należy sprawdzić kto jest właścicielem mieszkania (wydaje mi
    się ze najprędzej to w spółdzielni) ?

    3. Czy spółdzielcze mieszkanie właśnośiowe (przyjmijmy że o takie mi
    chodzi) powinno mieć księgę wieczystą ? Jeśli nie ma to z jakimi
    prawnymi konsekwencjami wiąze się to dla kupującego ?

    4. Ile może kosztowac założenia księgi wieczystej ?