  • 1. Data: 2005-04-01 12:43:13
    Temat: kupno mieszkania - na co zwrócić uwagę ??
    Od: tom <t...@p...fm>

    Moi znajomi chcą kupić mieszkanie. Według sprzedającego mieszkanie jest
    własnościowe spółdzielcze (tak przynajmniej mówi właściciel) bez księgi
    wieczystej. Na razie właściciel nie przedstawił żadnych dokumentów. Na
    co należy zwrócić szczególną uwagę. Mam następujące pytania:

    1. Jaka jest róznica między mieszkaniem spółdzielczym a spółdzielczym
    właśnościowym - na co trzeba koniecznie zwrócić uwagę ?

    2. Gdzie należy sprawdzić kto jest właścicielem mieszkania (wydaje mi
    się ze najprędzej to w spółdzielni) ?

    3. Czy spółdzielcze mieszkanie właśnośiowe (przyjmijmy że o takie mi
    chodzi) powinno mieć księgę wieczystą ? Jeśli nie ma to z jakimi
    prawnymi konsekwencjami wiąze się to dla kupującego ?

    4. Ile może kosztowac założenia księgi wieczystej ?

  • 2. Data: 2005-04-01 13:19:55
    Temat: RE: kupno mieszkania - na co zwrócić uwagę ??
  • 3. Data: 2005-04-02 08:46:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Apr 2005, tom wrote:

    > + Moi znajomi chcą kupić mieszkanie. Według sprzedającego mieszkanie jest
    > + własnościowe spółdzielcze

    Do tego co napisał Chriss dołożę:
    - a o który podatek chodzi ? ;)
    Pytanie jest NTG, od czasu do czasu omawiane bywa na .prawo
    i groups.google.pl niewątpliwie zapoda ci nieco materiału :)
    - jak już wiesz to NIE JEST jego mieszkanie. Ma *prawo* żeby tam
    *mieszkać* - od czasu do czasu tacy właściciele *prawa* wyrażają
    zdumienie że spółdzielnia o coś się czepia (że mają uzyskać zgodę
    na coś tam). Niesłusznie :) - bo mieszkanie nie jest ich :) !

    Właściciel mieszkania nie może dokonywać żadnych rzeczowych
    i prawnych zmian które wpływają na *budynek* - musi uzgodnić
    je ze wspólnotą i zaaplikować zgodnie z prawem budowlanym,
    dajmy na to jak chce sobie ściany poprzestawiać ;) - i to
    wszyscy wiedzą.
    Ale właściciel "prawa" to ma "prawo" :) a nie mieszkanie, więc...
    jest więcej rzeczy które powinien "uzgadniać" :)
    Zmianę *przeznaczenia* łazienki na przedpokój i na odwrót - dajmy
    na to (czysto teoretycznie i przykładowo :)).
    Powiedzmy iż praktyka bywa inna :) ale...
    No i w razie bankructwa sp-ni właścieielem mieszkania staje się
    kto inny. "Prawo" oczywiście zostaje, jednak ma się innego "pana" :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-04-18 16:43:43
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0504021039120.1676@athlon>,

    [...]
    > No i w razie bankructwa sp-ni właścieielem mieszkania staje się
    > kto inny. "Prawo" oczywiście zostaje, jednak ma się innego "pana" :>

    Wrrrrrr. Odpowiadasz już 2 kwietnia, więc nie ma, że primaaprilis.
    Właścicielem mieszkania staje się albo inna spółdzielnia, albo posiadacz
    spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu. Chyba że znów się
    przepisy zmieniły, a ja przegapiłem.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.