    From: "Malina" <n...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: kupno samochodu w VAT-7
    Date: Tue, 8 May 2007 09:37:19 +0200

    DG, KPiR, VAT
    Tak sie zastanawiam.. kupiłam nowy samochod osobowy o wartosci netto
    powiedzmy 60 tys., czyli mogę odliczyć 6 tys. podatku VAT. I teraz jak to
    ująć w deklaracji?
    Czy po prostu w część D2 - nabycie towarów i usług zaliczanych u podatnika
    do środków trwałych - pozycja 44 (wartość netto w zł) - wpisuję całą wartość
    netto 60.000, a w pozycję 45 (podatek naliczony w zł) - wpisuję te 6.000,
    które mogę odliczyć, a reszty VATu z faktury już nigdzie nie ujmuję?
    Druga sprawa - nie muszę prosić o zwrot VAT, tylko mogę te 6 tys. VAT
    rozliczać sobie sukcesywnie (wystawiając faktury i nie płacąc od nich
    podatku VAT, aż do rozlicznenia całych 6 tys.)? Czy może VAT na środki
    trwałe nie rozlicza się bieżącymi fakturami sprzedaży?

    Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam,
    Marysia