  • 1. Data: 2007-05-08 07:37:19
    Temat: kupno samochodu w VAT-7
    Od: "Malina" <n...@i...pl>

    DG, KPiR, VAT
    Tak sie zastanawiam.. kupiłam nowy samochod osobowy o wartosci netto
    powiedzmy 60 tys., czyli mogę odliczyć 6 tys. podatku VAT. I teraz jak to
    ująć w deklaracji?
    Czy po prostu w część D2 - nabycie towarów i usług zaliczanych u podatnika
    do środków trwałych - pozycja 44 (wartość netto w zł) - wpisuję całą wartość
    netto 60.000, a w pozycję 45 (podatek naliczony w zł) - wpisuję te 6.000,
    które mogę odliczyć, a reszty VATu z faktury już nigdzie nie ujmuję?
    Druga sprawa - nie muszę prosić o zwrot VAT, tylko mogę te 6 tys. VAT
    rozliczać sobie sukcesywnie (wystawiając faktury i nie płacąc od nich
    podatku VAT, aż do rozlicznenia całych 6 tys.)? Czy może VAT na środki
    trwałe nie rozlicza się bieżącymi fakturami sprzedaży?

    Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam,
    Marysia

  • 2. Data: 2007-05-08 07:57:09
    Temat: Re: kupno samochodu w VAT-7
    Od: "Malina" <n...@i...pl>

    Znalazłam już odpowiedź na pierwsze pytanie :-)

    http://www.gofin.pl/6,297,1486,78935.html?PHPSESSID=
    2afaf07862a65bc00cf95933a49a5880
    Analizując poszczególne pozycje deklaracji VAT-7, podatnik rozliczając
    omawiane nabycie będzie musiał wypełnić:

    a.. poz. 44 deklaracji VAT-7 - wykazując w niej wartość netto zakupionego
    samochodu stanowiącego środek trwały,

    b.. poz. 45 deklaracji VAT-7 - wykazując w niej kwotę podatku naliczonego,
    ale tylko w takiej wysokości, w jakiej przysługuje podatnikowi prawo do
    odliczenia podatku.
    W takim razie jeszcze jedno pytanie - czy fakt, iż samochód kupiony jest na
    kredyt ma tu jakieś znaczenie i powoduje jakieś zmiany w rozliczeniu VAT i
    wypełnieniu deklaracji?
    No i cały czas zastanawiam się czy ten VAT mogę rozliczac biezacymi
    fakturami?

  • 3. Data: 2007-05-08 13:38:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 May 2007, Malina wrote:

    > W takim razie jeszcze jedno pytanie - czy fakt, iż samochód kupiony jest na
    > kredyt ma tu jakieś znaczenie i powoduje jakieś zmiany w rozliczeniu VAT

    Nie widać powodu.

    > No i cały czas zastanawiam się czy ten VAT mogę rozliczac biezacymi
    > fakturami?

    A dlaczego by nie ?
    :)

    pzdr, Gotfryd