  • 11. Data: 2006-04-23 13:20:19
    Temat: Re: legalizacja Windowsów ?
    Od: "Młody" <magusz[ciach]@o2.pl>

    wiadomości
    > Mogę się mylić.
    > Kiedyś było tak, że wystarczyło kupić np ze stacją dysków albo np pamięcią
    > i zainstalować. Trzeba było mieć dwa z trzech elementów: faktura, naklejka
    > na obudowie, oryginalny nośnik.
    > Nie wiem jak teraz.

    Witam,
    Rok temu czytałem licencję MS co do Windows w wersji OEM.
    Fakty:
    - soft OEM można zakupić wyłącznie z elementem niezbędnym do
    uruchomienia komputera.
    - soft jest oryginalny gdy posiadasz: naklejkę na kompie ( ale nie na
    blachach bocznych bo można je przenieść), f/v dokumentująca zakup softu ( i
    elementu kompa), oryginalny nośnik z hologramem i licencje.

    W przypadku pakietu Office jest gorzej. Soft w wersji OEM może być zakupiony
    wyłącznie z nowym zestawem komputerowym.

    Powtarzam, są to informacje z przed roku ze strony MS.

    Pozdrowienia

  • 12. Data: 2006-04-23 13:28:56
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > Licencja nie ma znaczenia do tego "dodawania". Jest przecież także elementem
    > softu.

    mialem na mysli certyfikat - kieyds dawali oddzielnie certyfikat
    oddzielnie nalepke. teraz chyba to jest dwa w jednym. Nosnik zas przy
    MOLP nie ma znaczenia.

    --

    _____________________________________________r_e_k_l
    _a_m_a______

  • 13. Data: 2006-04-23 13:51:07
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    In pl.soc.prawo.podatki Jan Werbiński <j...@j...com> wrote:
    > Nieprawda. Mysz była swoją drogą naciągana, ale mogłeś ją podłączyć do
    > drugiego USB i fakt jej uszkodzenia _niczego_nie_zmienia_ przecież?
    > Jeden z moich windowsów mam zakupiony ze stacją dyskietek, którą mam
    > zamontowaną w kompie, ale niepodłączone kable. Jest legalny, nie?

    Być może tak. To pytanie do MS, nie do mnie. A nawet nie do MS, tylko do
    sądu - bo MS z całą pewnością powie, że musisz kupić nowy system
    (system nie używa tego flopa, nie ma do niego dostępu, więc nie można
    powiedzieć, że został na nim "uruchomiony").

    > XP z płytą główną. Wymiana płyty pdobno nie jest problemem o ile klient na
    > infolinii MS się nie wygada, że właśnie płytę wymienił.

    Jeśli chodzi o uzyskanie kodu aktywacyjnego, to 'niewygadanie się' na pewno
    pomoże, ale czy mimo wszystko system będzie legalny? Z punktu widzenia MS -
    nie. Być może są w stanie jakoś sprawdzić, że poprzednio był instalowany na
    innej płycie (czy w czasie aktywacji system nie przesyła jakichś informacji
    na ten temat? MS mówi tylko, że nie przesyła informacji pozwalających
    zidentyfikować użytkownika - jakaś suma kontrolna z numeru seryjnego płyty
    nie będzie identyfikować użytkownika, ale będzie dowodem na zmianę płyty).

    No i z nowu wraca pytanie - co z tego, że MS uzna kopię za nielegalną, skoro
    reszta sprzętu zostanie ta sama - co wtedy powie sąd?

    P.

  • 14. Data: 2006-04-23 13:52:14
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    "Młody" <magusz[ciach]@o2.pl> wrote:
    > Powtarzam, są to informacje z przed roku ze strony MS.

    To akurat już się zmieniło (we wrześniu zeszłego roku? coś koło tego).

    P.

  • 15. Data: 2006-04-23 14:18:13
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > No i z nowu wraca pytanie - co z tego, że MS uzna kopię za nielegalną,
    > skoro
    > reszta sprzętu zostanie ta sama - co wtedy powie sąd?

    Ktos wreszcie powinien sie nimi zajac, bo awarie komputerow zdarzaja sie
    czesto, a upgrade sprzetu niektorzy musza wykonywac co najmniej raz do roku
    (np. testerzy gier komputerowych). Gdyby za kazdym razem musieli kupowac
    nowego windowsa, to by zbankrutowali. Kupuje sie licencje na "program
    komputerowy", a nie sposob jego zastosowania. M$ nie bierze zreszta
    odpowiedzialnosci za efekty zastosowania, wiec niech sie odpieprza od
    instalacji raz zakupionego systemu.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 16. Data: 2006-04-23 14:30:51
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pewno
    > pomoże, ale czy mimo wszystko system będzie legalny? Z punktu widzenia

    Moim zdaniem tak. Omijanie kuriozalnych zastrzeżeń jest po prostu reakcją na
    ich bezsens i niezgodność z powszechnie przyjętymi standardami. Nie są w
    stanie udowodnić, nie tracą pieniędzy, europejskie prawodawstwo tępi
    restrykcje OEM.

> [...]
    > informacji
    > na ten temat? MS mówi tylko, że nie przesyła informacji pozwalających

    Zgodnie z tym, co jest w Privacy Policy nie przesyła ŻADNYCH INFORMACJI,
    więc żeby Ci udowodnić, to musieliby się wygadać że kłamią i kontrolują
    systemy i userów, a to im się zdecydowanie nie opłaca. Jeżeli wiedzą, to
    będą siedzieć cicho. Zmianę sumy kontrolnej można wytłumaczyć zmianą biosu,
    tajemniczą naprawą komputera "a bo panie się popsuł, to naprawili, a ja nic
    nie wiem" itp. Nie opłaci im się zdradzać przed sądem zasad obliczania
    tejże, ponieważ to zostanie upublicznione i wiadomo...

> [...]
    > skoro
    > reszta sprzętu zostanie ta sama - co wtedy powie sąd?

    Wygra ten, co ma lepszych biegłych. Jednak Ty ryzykujesz tylko aresztem,
    konfiskatą, grzywną 5 tys, a MS ryzykuje masowymi pozwami na całym świecie,
    skandalem lub zdradzeniem wartych miliardy $ tajemnic. Na ich miejscu dałbym
    sobie spokój i tak się chyba dzieje. Zawsze możesz powiedzieć, że dałeś
    znajomemu do serwisu, a on Cie skasował 500 zł i nawet nie wiesz za co.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 17. Data: 2006-04-23 14:35:07
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Młody" <magusz[ciach]@o2.pl> napisał w wiadomości
    > - soft jest oryginalny gdy posiadasz: naklejkę na kompie ( ale nie na
    > blachach bocznych bo można je przenieść), f/v dokumentująca zakup softu
    > ( i elementu kompa), oryginalny nośnik z hologramem i licencje.

    Naklejka nie musi być naklejona w sposób uniemozliwiający przenoszenie?

    > W przypadku pakietu Office jest gorzej. Soft w wersji OEM może być
    > zakupiony wyłącznie z nowym zestawem komputerowym.

    Dlatego wszyscy, którzy nie używają Open Office kupują Works i Upgrade
    Office, a nie OEM.
    Co też uczyniłem. :-)

  • 18. Data: 2006-04-23 18:32:00
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Jan Werbiński napisał(a):

> [...]
    > sobie spokój i tak się chyba dzieje. Zawsze możesz powiedzieć, że dałeś
    > znajomemu do serwisu, a on Cie skasował 500 zł i nawet nie wiesz za co.

    Nie ryzykuje bo posiada legalna wersje programu, i policji nie bedzie
    interesowac czy zmienial plyte glowna, czy myszka mu sie zepsula.
    Policji w ogole nie bedzie interesowac czy program jest zainstalowany
    zgodnie z warunkami licencji, bo karalne jest tylko i wylacznie
    posiadanie nielegalnej kopii programu, czyli np takiej kupionej na
    stadionie.

    W sprawie zlamania warunkow licencji MS moze wytoczyc przeciwko
    uzytkownikowi proces cywilny - co w praktyce jest niemozliwe.

    Jacek

  • 19. Data: 2006-04-23 19:44:00
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    In pl.soc.prawo.podatki Tiger <c...@c...pl> wrote:
> [...]
    > komputerowy", a nie sposob jego zastosowania. M$ nie bierze zreszta
    > odpowiedzialnosci za efekty zastosowania, wiec niech sie odpieprza od

    Tacy użytkownicy kupują za 2-3 razy wyższą cenę Windowsa boxowego. Ja się
    zastanawiałem nad OEMowym.

    P.

  • 20. Data: 2006-04-23 19:46:29
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    In pl.soc.prawo.podatki castrol <j...@w...wp.pl> wrote:
> [...]
    > zgodnie z warunkami licencji, bo karalne jest tylko i wylacznie
    > posiadanie nielegalnej kopii programu, czyli np takiej kupionej na

    Czy aby na pewno? Jeśli kupię sobie jednego OEMa, zainstaluję na
    10 kompach i uruchomię jakiś wpa_kill, to będzie to Twoim zdaniem
    wersja legalna czy nie?

    P.