  • 1. Data: 2006-11-02 12:25:10
    Temat: likwidacja DG, a rozliczenie niedrogich srodkow
    Od: Krzysztof Turowski <t...@g...pl>

    Witam,

    Przeszukalem archiwum i wiem, ze watek rozliczania wyposazenia przy
    likwidacji DG juz sie przewijal. Postaram sie ograniczyc moje pytania do
    konkretow, bo ciezko mi sie polapac w tych wszystkich zawilosciach
    podatkowych.

    Rozliczam sie KPiR, jestem vatowcem.

    Na firme mam kupione w zasadzie dwie rzeczy:
    - lampe fotograficzna o wartosci ok 500zl (wartosc ok 500zl)
    - telefon komorkowy z abonamentem w promocji za ok 300zl (wartosc ok 1000zl)

    Mozna stwierdzic, ze lampy uzylem do uzyskania przychodu (jest to zakup
    zwiazany z rodzajem dzialalnosci), jednak aparatu, z ktorym jej uzywalem
    nie mam na stanie wyposazenia - mialem go juz przed rozpoczeciem
    dzialalnosci.

    Nie wiem nawet czy powinienem takie zakupy wrzucac w EW czy tez EST. W
    kazdym razie wrzucilem w koszt uzyskania przychodu.

    1. Co teraz powinienem zrobic, jesli chce likwidowac dzialalnosc? Musze
    wrzucic te rzeczy w remanent?

    2. Czy jezeli teraz chcialbym sprzedac ta lampe, nastepnie kupic inna
    lampe na firme za ok 1200zl, to w jaki sposob musialbym to rozliczyc
    jezeli firme chce likwidowac za ok. miesiac?

    Dziekuje z gory za odpowiedzi i jezeli to zbyt szczegolowe pytania to
    prosze o rade ile kosztowalaby porada prawna z zakresu likwidacji firmy?
    Poszukam wtedy kogos w Warszawie, kto moglby mi pomoc, bo szczerze
    mowiac sam do podatkow to sie nie nadaje.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof Turowski

    p.s. praktycznie ile czasu musze wczesniej zaczac procedure likwidacji
    dzialalnosci DG, jezeli na przelomie grudnia stycznia wylatuje za
    granice i nie bede mial mozliwosci nic juz zalatwiac w Polsce?

  • 2. Data: 2006-11-02 12:29:03
    Od: Krzysztof Turowski <t...@g...pl>

    Dodam, ze w przypadku proby wrzucenia lampy za 500zl do wyposazenia Mala
    Ksiegowosc Rzeczpospolitej mowi mi:

    "Zgodnie z paragrafem 4 rozporzadzenia MF w sprawie prowadzenia
    Podatkowej Ksiegi Przychodow i Rozchodow "Ewidencja wyposazenia obejmuje
    sie wyposazenie, ktorego wartosc poczatkowa, w rozumieniu odrebnych
    przepisow przekracza 1500zl."

    Pozdrawiam,
    Krzysztof Turowski