    From: "kozodoj" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: limit podatku zagr.PIT malzenski
    Date: 3 Jul 2007 12:27:29 +0200

    Wpadlem. Wiem, ze jest nas wiecej.

    Zawsze skladalem PIT wspolnie z zona i nie dla pieniedzy, bo zysk z tego byl
    na poziomie 20zl! Macierzyste USy mamy bardzo daleko od siebie i wygodnie bylo
    skladac w jednym miejscu. Tak bylo zawsze.
    W zeszlym roku pojawil mi sie dochod zagraniczny, w kraju z odliczeniem
    proporcjonalnym.
    Zlozylem PITa. Wszystko cacy.

    Teraz sie okazuje, ze jest interpretacja ministerstwa par. 27 ustawy, ktora
    mowi, ze przy odliczaniu podatku zaplaconego zagranica, przy obliczaniu limitu
    odliczanego podatku nie bierze sie w owym ulamku dochodow tylko swoich ale tez
    zony!Tego bym nigdy nie wymyslil. To jest absolutny absurd, zabijajacy
    sensownosc i idee opodatkowania wspolnego!
    To zmienia istotnie ow ulamek. Ja go mialem na poziomoe 50%, a jak sie liczy z
    zona to wychodzi 30%. To daje roznice 5000zl do doplacenia!

    Sek w tym, ze trudno mi bylo znac taka interpretacje ministerstwa.
    Poza tym, gdybym ja znal, to oczywiscie bysmy sie rozliczyli osobno i po
    sprawie.
    Teraz jest kanal. W ramach korekty urzedy nie widza mozliwosci przejscia z
    PITa malzenskiego na osobne.
    Czy w wyniku (oczywiscie mojego) bledu tak glupiego musze oddac tyle pieniedzy?
    Co mozna z tym zrobic?
    Kto ma podobne problemy?