  • 1. Data: 2005-12-18 11:19:15
    Temat: liniowy obejscie
    Od: "bartek onet" <b...@p...onet.pl>

    Witam
    Moj pracodawca zaproponowal mi DG (uslugi komputerowe)
    Ja sie zgodzilem i teraz mysle jak podatki zmniejszyc.
    I wymyslilem tak:

    Zakladam sp z o.o. ktora podpisuje umowe z moim pracodawca
    w spolke pakuje koszty typu komora, internet, samochod
    a sam zakladam DG z linowym i wystawiam fv zalozonej spolce.
    Pytanie: czy to jest legalne?
    bo zeby byc w liniowym nie wolno swiadczyc uslug dla pracodawcy...

    Ewentualnie jak to zrobic legalnie?

    BArtek

  • 2. Data: 2005-12-18 11:59:05
    Temat: Re: liniowy obejscie
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    bartek onet napisał(a):
> [...]
    > Pytanie: czy to jest legalne?
    > bo zeby byc w liniowym nie wolno swiadczyc uslug dla pracodawcy...

    wiesz, ze na sp. z o.o. potrzeba min. 50tys zl na zalozenie ???

  • 3. Data: 2005-12-18 12:44:32
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "bartek onet" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:

    > Zakladam sp z o.o. ktora podpisuje umowe z moim pracodawca
    > w spolke pakuje koszty typu komora, internet, samochod
    > a sam zakladam DG z linowym i wystawiam fv zalozonej spolce.
    > Pytanie: czy to jest legalne?

    Jest.
    Tylko sp. z o.o. to większe koszty, na początek 50 000 kapitału zakładowego
    i akt notarialny.
    Dla obsługi jednego pracodawcy to bez sensu.

    Są i plusy - nie musisz płacić ZUS.

  • 4. Data: 2005-12-18 14:37:18
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Cavallino <k...@...pl> wrote:
    > Jest.
    > Tylko sp. z o.o. to większe koszty, na początek 50 000 kapitału zakładowego
    > i akt notarialny.
    > Dla obsługi jednego pracodawcy to bez sensu.

    I koszty prowadzenia pełnej księgowości.

    > Są i plusy - nie musisz płacić ZUS.

    A czy spółka z o.o. musi mieć zarząd? Czy może działać bez zarządu? Bo jeśli
    musi, to i tak będzie płacił ZUS, co najwyżej od najniższego wynagrodzenia.

    P.

  • 5. Data: 2005-12-18 14:54:06
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@h...pl> napisal(a):

    > A czy spółka z o.o. musi mieć zarząd? Czy może działać bez zarządu? Bo jeśli
    > musi, to i tak będzie płacił ZUS, co najwyżej od najniższego wynagrodzenia.

    Prezes może pracować społecznie, byle był równocześnie udziałowowcem.
    Wtedy mówi, że pracuje na swoją dywidendę. Znajomy tak od lat prowadzi
    S.A. i drugą zoo.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 6. Data: 2005-12-18 16:06:04
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Samotnik <s...@w...samotnik.art.pl> wrote:
    > Prezes może pracować społecznie, byle był równocześnie udziałowowcem.
    > Wtedy mówi, że pracuje na swoją dywidendę. Znajomy tak od lat prowadzi
    > S.A. i drugą zoo.

    No więc właśnie nie jestem pewien... bo też jestem udziałowcem, a okazało
    się, że nie mogę pracować społecznie... Już teraz nie pamiętam dlaczego.

    P.

  • 7. Data: 2005-12-18 17:00:52
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 18 Dec 2005 14:37:18 +0000 (UTC), Paszczak <s...@h...pl>
    wrote:

    >A czy spółka z o.o. musi mieć zarząd? Czy może działać bez zarządu? Bo jeśli
    >musi, to i tak będzie płacił ZUS, co najwyżej od najniższego wynagrodzenia.
    Zarząd musi byc, ale moze zrobic tak:
    1) Zarząd (prezes) nie musi dostawać wynagrodzenia - bez zus
    2) Zarząd (prezes) może być zatrudniony np na 1/10 etatu za 100 zl =
    zus % od 100 zl :)
    3) Zarząd (prezes) może być studentem na umowe zlecenie - wtedy bez
    zus.

    Wazniejsze jest to zeby mial wspolnika w tej spolce. Spolka z o.o. z
    jednym wspolnikiem bedzie traktowana jak dz.gosp. - wtedy pelen zus.

    WAM
    --
    Sylwester 2005!
    Może nad morze?

  • 8. Data: 2005-12-18 17:59:59
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości news:

    > A czy spółka z o.o. musi mieć zarząd?

    Musi.
    Ale zarząd nie musi mieć umowy o pracę czy innej zlecenia.
    Takoż i pod ZUS takowy zarząd nie podlega.

    >Czy może działać bez zarządu? Bo jeśli
    > musi, to i tak będzie płacił ZUS

    A na jakiej podstawie?

  • 9. Data: 2005-12-18 18:01:04
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zus % od 100 zl :)
    > 3) Zarząd (prezes) może być studentem na umowe zlecenie - wtedy bez

    4) Zarząd nie musi być w ogóle zatrudniony.
    A kasę może dostawać z tyt. pełnienia funkcji.
    Nie podlega to pod zus.

  • 10. Data: 2005-12-18 21:30:09
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > 4) Zarząd nie musi być w ogóle zatrudniony.
    > A kasę może dostawać z tyt. pełnienia funkcji.
    > Nie podlega to pod zus.

    A tak na koniec. Warto przeczytać KSH i podstawowoe strony WWW. ZUS - i głupie
    pytania nie będą padały. Szkoda czasu i energii - pozdrawiam - Kriss.

    PS. - Podstawowa zasada oszczędzania - MYŚLEĆ k. Myśleć !!!!!!!!!!