  • 21. Data: 2005-12-19 19:49:24
    Temat: Re: liniowy obejscie
    Od: "bartek onet" <b...@p...onet.pl>

    Musi.
    > Ale zarząd nie musi mieć umowy o pracę czy innej zlecenia.
    > Takoż i pod ZUS takowy zarząd nie podlega.

    > A na jakiej podstawie?

    Moj ojciec ma spolke z o.o.
    i placi tylko zdrowotne za prezesa czyli za siebie
    w zarzadzie jestem ja i moj brat
    za ktorych nic nie placi....

    A spolke mozna kupic za jakies 5 tys.....
    po za tym przy zakladaniu spolki te 50 tys to cyba sie deklaruje
    a nie przynosi do notariusza gotowke....

    moja tesciowa jest ksiegowa wiec tu tez mi koszta odpadna
    po prostu pytam czy skarboey sie do mnie nie przyczepi za liniowy w DG

    Bartek

  • 22. Data: 2005-12-19 19:53:36
    Od: "bartek onet" <b...@p...onet.pl>

    > ...pytanie: czy znasz przepisy o "transakcjach powiązanych" ?

    cos slyszalem ale myslalem ze dotyczy to tylko spolek prawa handlowego
    oczywiscie w spolce beda wspolnicy

    i pytanko dalej

    czy to jest legalne?

    Bartek

  • 23. Data: 2005-12-19 20:24:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    bartek onet wrote:
    > Moj ojciec ma spolke z o.o.
    > w zarzadzie jestem ja
    > moja tesciowa jest ksiegowa

    I tyle pytań?
    To udziałowiec, członek zarządu
    i księgowa nie wiedzą jak "ustawić"
    podatkowo jedną osobę fizyczną?
    Zakładanie sp. z o.o. w tym celu, to
    przyrównałbym do przesadzania
    kwiatków w ogródku koparką.
    Rozejrzyj się może ktoś z rodziny
    jest doradcą podatkowym? :-))

  • 24. Data: 2005-12-19 20:47:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Dec 2005, bartek onet wrote:

    > cos slyszalem ale myslalem ze dotyczy to tylko spolek prawa handlowego
    > oczywiscie w spolce beda wspolnicy
    >
    > i pytanko dalej
    >
    > czy to jest legalne?

    Legalność polega na tym, że do takich podmiotów może przyjść US
    i podważyć wartość każdej transakcji - powołując się na wycenę
    "wartości runkowej" wykonanej wg. jednej z zasad podanych w ustawach.
    Problem w tym iż druga strona nie ma możliwości zaliczenia takiej
    "wyceny" jako kosztu - bo to nie dokument księgowy.
    Poczytaj w ustawie dochodowego fizycznych (art. 25 i 25a) oraz
    VAT (art. 32).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 25. Data: 2005-12-20 12:34:56
    Od: "bartek onet" <b...@p...onet.pl>

    Rozejrzyj się może ktoś z rodziny
    > jest doradcą podatkowym? :-))

    nie ma...
    ja zadlem jedno konkretne pytanie
    koszta wszytkie znam i zdaje sobie z tego sprawe

    czy takie cus bedzie lagalne i tyle

    czy podepne sie pod spolke ojca czy nie to sie zobaczy
    z pewnych wzgledow wolalbym miec wlasna

    Bartek

  • 26. Data: 2005-12-20 14:21:44
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Legalność polega na tym, że do takich podmiotów może przyjść US
    > i podważyć wartość każdej transakcji - powołując się na wycenę
    > "wartości runkowej" wykonanej wg. jednej z zasad podanych w ustawach.

    a to nie mozna stosowac cen dumpingowych (bez schodzenia ponizej kosztow) ?

    P.

  • 27. Data: 2005-12-20 18:57:50
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "bartek onet" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:do8tpi$r3t$1@news.onet.pl...
    > Rozejrzyj się może ktoś z rodziny
    >
    > nie ma...
    > ja zadlem jedno konkretne pytanie
    > koszta wszytkie znam i zdaje sobie z tego sprawe
    >
    > czy takie cus bedzie lagalne i tyle

    Dostałeś odpowiedź - będzie.

    > czy podepne sie pod spolke ojca czy nie to sie zobaczy
    > z pewnych wzgledow wolalbym miec wlasna

    Bez sensu, za drogo.
    Za to jakby wykorzystać spółkę ojca - przedni pomysł.
    Nie Cię tylko dorzuci na członka zarządu i gitara.

  • 28. Data: 2005-12-20 20:32:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Dec 2005, Przemek R... wrote:

> [...]
    [...]
    > a to nie mozna stosowac cen dumpingowych (bez schodzenia ponizej kosztow) ?

    Tak *w ogóle* to można.
    Wyraźnie pisałem o "podmiotach powiązanych" (to określenie prawne,
    dlatego w cudzysłowiu). W ciągu ostatnich dwu-trzech dni zapodawałem
    konkretne artykuły - weź i przeczytaj je w ustawach.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 29. Data: 2005-12-21 11:14:40
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > dlatego w cudzysłowiu). W ciągu ostatnich dwu-trzech dni zapodawałem
    > konkretne artykuły - weź i przeczytaj je w ustawach.

    ok