    From: Grzegorz <w...@...O.S.P.A.M.wodr.poznan.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: male pytanka...
    Date: Mon, 28 Apr 2003 08:42:33 +0200

    Hej!

    1. Zakladam dzialalnosc z data rozpoczecia (widniejaca na wpisie do
    ewidencji dg) od. 1.06 br. Regon otrzymam po 2 tyg., wiec wciaz przed
    rozpoczeciem. Czy moge wszelkie pozostale zgloszenia (do US (NIP-1, VAT-R)
    i ZUS (ZFA, ZZA)) zlozyc takze przed rozpoczeciem, by miec juz wszystko za
    soba, czy tez niektore zgloszenia trzeba zlozyc dopiero po faktycznym
    rozpoczeciu dzialania firmy?

    2. Czy wszelkie f-ry kosztowe moge dopiero wlaczyc w koszty, jesli data ich
    wystawienia jest po dn. 1.06, czy mozna tez uwzglednic te wystawione
    wczesniej? (mysle, ze chyba niestety nie?)

    3. Czy jesli w danym m-cu nie mam zadnej sprzedazy i zakupu (kompletnie
    nic), to czy skladam za ten m-c VAT-7? (a gdy mam tylko koszty, to tak?).

    4. Kiedy bede musial wplacic pierwsza zaliczke na pdof; po osiagnieciu
    jakiego dochodu z dg? (pracuje jednoczesnie na etacie, ale to chyba nie ma
    znaczenia?)

    5. Wysylam towar do klienta z prosba o odeslanie podpisanej kopii f-ry. Co,
    jesli klient nie odesle i jest uparty lub nie ma z nim kontaktu? Jak
    postepowac i jak sie zabezpieczyc przed takimi przypadkami? Raczej nie bede
    wymagal od przypadkowej osoby fizycznej wczesniejszego przyslania
    oswiadczenia o wystawianiu f-ry bez podpisu :-( (zamierzam prowadzic sklep
    internetowy i chcialbym jaknajlepiej, przewidujaco rozwiazac ten
    problem...)

    6. Czy mozna wysylac VAT-7, PIT-5 i ZUS-DRA listem poleconym (nie chce mi
    sie jezdzic do urzedow)? Jesli tak, to czy koszty przesylki zeznan moge
    ujac w KPiR na podstawie pokwitowania, czy musi byc f-ra z urz. pocztowego?

    7. Sorry za niektore banalne (jeszcze nie dla mnie :-) pytania, ale
    chcialbym w miare dobrze sie przygotowac do walki... :-) Z gory bardzo
    dziekuje za wszelka pomoc!

    Pozdrawiam!

    --
    Grzegorz