  • Data: 2007-11-19 11:32:27
    Temat: mały podatnik VAT - zalety i wady
    Od: Marcin <m...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Niestety niedługo przekrocze limit obortów dla nie-vatowców i będę
    zmuszony zostać vat-owcem... W związku z tym mam do szanownej grupy dwa
    pytanka :

    1. Czy opłaca sie być małym podatnikiem ?... Znam zasady, ale nie wiem
    jak to jest w praktyce... Chciałbym rozliczać się kwartalnie (chyba
    mniej uciążliwe?) ale czy nie ma w tym jakichś kruczków ?

    2. Zakładając ze będe MP , czy skorzystanie z metody kasowej VAT jest
    dobrym pomysłem ? W internecie często widze opinię że powoduje to
    problemy dla kontrahentów, a faktury "VAT MP" mogą działać odstraszająco...

    PS. Moja działalność to prawie wyłącznie usługi (koszty są nieduże...
    zyski średnie... ja z płatnościami nigdy nie zalegam.. natomiast moi
    klienci czasami tak)

    Pozdrawiam
    Marcin