  • 1. Data: 2004-01-09 10:59:06
    Temat: maly podatnik-zatrzymanie zaplaty z fv
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    Problem:
    Maly podatnik wykonuje dla X roboty budowlane.
    Po odbiorze prac nastepuje czesciowa zaplata, zatrzymanie to 10% kwoty netto
    z FV - tytulem gwarancji (zgodnie z zawarta umowa).
    Co z VATem?
    Czy VAT od takiej fv (w firmie X) nalezy odliczyc proporcjonalnie do
    dokonanej zaplaty - jak przy kazdym innym malym podatniku?
    Czy jest moze jakis wyjatek dot. fv od MP za roboty budowlane?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 2. Data: 2004-01-12 16:10:07
    Temat: Re: maly podatnik-zatrzymanie zaplaty z fv
    Od: "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl>

    > Czy VAT od takiej fv (w firmie X) nalezy odliczyc proporcjonalnie do
    > dokonanej zaplaty - jak przy kazdym innym malym podatniku?
    > Czy jest moze jakis wyjatek dot. fv od MP za roboty budowlane?

    =================
    Z tego co pamiętam, to odliczenie vatu z faktury VAT-MP mozliwe jest jedynie
    gdy w całości ją zapłacimy, chyba że wybraliśmy kwartalny sposób rozliczenia
    się z fiskusem. Ale pewności nie mam
    Atomek

  • 3. Data: 2004-01-13 08:44:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Atomek napisał:

    > =================
    > Z tego co pamiętam, to odliczenie vatu z faktury VAT-MP mozliwe jest jedynie
    > gdy w całości ją zapłacimy, chyba że wybraliśmy kwartalny sposób rozliczenia

    Owszem, ale nie do końca.,Jeżeli nie zapłacimy to po 90 dniach mamy
    prawo odliczyc mimo wszystko..
    Tak samo MP ma obowiązek podatkowy z chwila otrzymania zapłaty lub,
    jeżeli nie otrzyma, po 90 dniach od sprzedaży.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-01-14 09:08:21
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    > Jeżeli nie zapłacimy to po 90 dniach mamy
    > prawo odliczyc mimo wszystko..
    > Tak samo MP ma obowiązek podatkowy z chwila otrzymania zapłaty lub,
    > jeżeli nie otrzyma, po 90 dniach od sprzedaży.

    I zadnych wyjatkow przy robotach budowlanych?
    "Normalny" podatnik ma obowiazek podatkowy troche inny niz 7 dni.

    Darek

  • 5. Data: 2004-01-14 10:04:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2004, D.A. wrote:
    [...stosik grupowiczów...]
> [...]
    >+ I zadnych wyjatkow przy robotach budowlanych?
    >+ "Normalny" podatnik ma obowiazek podatkowy troche inny niz 7 dni.

    ???
    "Normalny", czyli nie telekomunikacji itp.
    To jaki *inny* niż "najpóźniej w dniu wystawienia faktury" (czyli
    7 dni akurat) 'obowiązek' mam ja, "zwykły podatnik" ??
    Pewnikiem znowu o czymś nie wiem :( ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-01-14 16:09:35
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    > "Normalny", czyli nie telekomunikacji itp.
    > To jaki *inny* niż "najpóźniej w dniu wystawienia faktury" (czyli
    > 7 dni akurat) 'obowiązek' mam ja, "zwykły podatnik" ??
    > Pewnikiem znowu o czymś nie wiem :( ;)

    Juz tlumacze ten skrot myslowy:
    "Normalny" podatnik czyli "budowlaniec" ale nie MP: obowiazek podatkowy po
    otrzymaniu calosci lub czesci zaplaty, nie dluzej niz 30 dni po wykonaniu
    uslugi.

    Darek