    From: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: mandat karny - zakonczenie
    Date: Thu, 10 Sep 2009 13:06:46 +0200

    Witam!
    Byłem w US, babka mi zaproponowala (odnośnie wątku dotyczącego wykroczenia
    nie zgłoszenia rachunków w terminie)
    160 zł , powiedziała ze 130 (najnizszej kwoty) nikomu nie daja. Przyjąłem
    (sprawa dotczyla 4 rachunków), i teraz mam dylemat, czy w ciagu 7 dni
    zaskarżyć to do sądu czy nie,
    jezeli to zrobie to muszę mieć 1000% pewności że wygram (prawomocny mandat
    mozna cofnąc jeżeli popelniony czyn nie był wykroczeniem)

    Babka mi mowi że jeżeli rachunek jest zakładany na DG to oni wymagają by
    data liczyła sie od momentu zawarcia umowy,
    i jako że jestem vatowcem mam 7 dni do zgłoszenia. Powoływała sie na ustawe
    "o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników".

    Wedle tej ustaw w moim mniemaniu należy zgłosić rachunki z DG w przypadku os
    fizycznej gdy aktualizuje nip 1
    mając nip i rozpoczenajac DG lub zglosic przy złozeniu nip 1 gdy rozpoczynam
    DG. Moim zdaniem jest tam luka i ustawodawca w tej ustawie nie przewidzial
    sytuacji założenia kolejnych rachunków po zgłoszeniu aktyalizacji NIP 1 przy
    prowadzacych 1 os DG.

    No i pytanie czy tak rzeczywiscie jest. (z uzasadnieniem)

    pozdrawiam

    ps.
    spodziewalem sie starej bezczelnej k. a niestety była to miła mloda Pani i
    zmiękłem .. :-)

    --
    http://dumpingowiec.pl - faktury / paragony /rachunki, księga przychodów i
    rozchodów,