  • 1. Data: 2007-10-09 17:38:39
    Temat: miejsca wykonywania DG
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Czy kazde miejsce, gdzie wykonywana jest dzialalnosc, musi byc zgloszone
    do urzedu miasta, regonu czy US?

    Dzialalnosc dalej ma byc zarejestrowana pod tym adresem gdzie jest, ale
    oprocz tego w kilku miejscach w miescie sa pomieszczenia, gdzie moze byc
    wykonywana dzialalnosc (w koszty chce wliczyc wynajem/telefon/internet).

    Czy za kazdym razem przy pojawieniu sie takiego miejsca nalezy zmieniac
    wpis do UM itd. ?

    a.

  • 2. Data: 2007-10-09 17:52:46
    Temat: Re: miejsca wykonywania DG
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-10-2007 o 19:38:39 Wemif <w...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > wykonywana dzialalnosc (w koszty chce wliczyc wynajem/telefon/internet).
    >
    > Czy za kazdym razem przy pojawieniu sie takiego miejsca nalezy zmieniac

    Gdy dzwoniłem kiedyś do UM, US i KIP z pytaniem kiedy jest granica czasowa
    powyżej której
    trzeba zgłaszać, to sie panie "zabulgotowywały" na amen :)

  • 3. Data: 2007-10-09 18:28:49
    Od: "and" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    t...@o...pl <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]

    Nie wiem czy za kazdym razem, mysle ze nie koniecznie. Jezeli chcesz jednak
    wpisywac w koszty jakies wydatki zwiazane z danym miejscem prowadzenia
    dzialalnosci to miejsce to wg mojego US musi byc w rejestrze dziallnosci UM
    a co za tym idzie zmiana wpisu w REGON i US.

    pozdrawiam

    and

  • 4. Data: 2007-10-09 19:35:17
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 9 Oct 2007 18:28:49 +0000 (UTC), and napisał(a):

> [...]
    > dzialalnosci to miejsce to wg mojego US musi byc w rejestrze dziallnosci UM
    > a co za tym idzie zmiana wpisu w REGON i US.

    Co do kosztów - 100% racji, co do "niekoniecznie" - niekoniecznie ;)

    Bo:
    Prawo działalności gospodarczej, które w tym zakresie obowiązuje do
    30.9.2008 r., mówi nam:

    Art. 7b.
    2. Zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
    powinno zawierać:
    [...]
    2) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli stale
    wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania - również wskazanie tego
    miejsca i adresu zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca, o którym
    mowa w art. 11 ust. 1,
    [...]

    ...i...

    Art. 7d. 1. Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać organowi ewidencyjnemu
    zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i
    wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, w zakresie danych
    zawartych w zgłoszeniu, o którym mowa w art. 7b ust. 2, powstałe po dniu
    dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, w terminie 14 dni
    od dnia powstania tych zmian, a także informację o zaprzestaniu wykonywania
    działalności gospodarczej. Do zgłoszenia zmian stosuje się odpowiednio
    przepisy art. 7b ust. 1-3 oraz art. 7c.

    Czyli, raczej musi ;)
    A potem, co za tym idzie: US, Statystyczny, ZUS itd., itp.

    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 5. Data: 2007-10-09 19:40:22
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 9 Oct 2007 21:35:17 +0200, Jagna napisał(a):

    Zaznaczę jeszcze, że ważne jest to, że wykonuje tę działalność w danym
    miejscu "stale":

> [...]
    > wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania - również wskazanie tego
    > miejsca i adresu zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca, o którym

    Przyznam się, że nie jestem pewna, co oznacza według urzędu taki okres
    czasu. Czy np. przez miesiąc, to już "stale"? ;>

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 6. Data: 2007-10-09 19:49:00
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jagna w <news:feglm2$b6q$1@mx1.internetia.pl>:

> [...]

    > Przyznam się, że nie jestem pewna, co oznacza według urzędu taki okres
    > czasu. Czy np. przez miesiąc, to już "stale"? ;>

    Tak samo jest z częstotliwie -- czyli co najmniej raz ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2007-10-09 20:09:48
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia 9 Oct 2007 19:49:00 GMT, 'Tom N' napisał(a):

    > Tak samo jest z częstotliwie -- czyli co najmniej raz ;-)

    Ty nie żartuj! Bo w tym kontekście, to jak ja sobie przypomnę, co ja
    "stale" robię... <olaboga>
    :)

    --
    Pozdrawiam,