  • 1. Data: 2007-10-09 16:14:22
    Temat: pomyłka w przelewie na ZUS... co teraz ?
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Witam
    prowadzę firmę jednoosobową
    w przelewie z firmowego konta (elektronicznego) popełniłem pomyłkę i
    przelałem kwotę na konto ubezpieczenia społecznego (a powinienem na
    zdrowotnego)
    zorientowałem się o tym dopiero dzisiaj, podczas wykonywania kolejnego
    przelewu
    Co mam zrobić aby odkręcić całą sprawę ? Składać wyjaśnienia, pisma itp. ?
    Cała księgowość prowdzi mi księgowa, która podaje mi tylko kwoty kolejnych
    przelewów na ZUS.

    Piotrek

  • 2. Data: 2007-10-09 16:14:55
    Temat: Re: pomyłka w przelewie na ZUS... co teraz ?
    Od: "premik" <p...@s...error.pl>

    idz do zus zeby zrobili przeksiegowanie.

    M;

  • 3. Data: 2007-10-09 16:18:54
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.10.2007 Piotrek <h...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > Cała księgowość prowdzi mi księgowa, która podaje mi tylko kwoty kolejnych

    Księgowa napisze wniosek o przeksięgowanie, tylko jej powiedz o co chodzi.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 4. Data: 2007-10-09 16:32:10
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "premik" <p...@s...error.pl> napisał w wiadomości
    > idz do zus zeby zrobili przeksiegowanie.

    "iść do zus" ?
    nie, tylko nie to..... !

    Piotrek

  • 5. Data: 2007-10-09 19:30:53
    Od: "premik" <p...@s...error.pl>

    wyslij ksiegowa :-)

    M.

  • 6. Data: 2007-10-09 21:12:58
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:
> [...]
    > Co mam zrobić aby odkręcić całą sprawę ? Składać wyjaśnienia, pisma itp. ?
    > Cała księgowość prowdzi mi księgowa, która podaje mi tylko kwoty

    Kolejność zaliczania składek wynika z ustawy i rozporządzenia. ZUS
    powinien przeksięgować to samodzielnie.

    I tak się też stało jak moja szanowna Małżonka się pomyliła
    (potwierdzone kwitem o niezaleganiu, który został pobrany specjalnie w
    tym celu).

    Ale pewnie zadzwonić nie zaszkodzi.

    Piotrek

  • 7. Data: 2007-10-09 21:16:38
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.10.2007 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał/a:

    > I tak się też stało jak moja szanowna Małżonka się pomyliła
    > (potwierdzone kwitem o niezaleganiu, który został pobrany specjalnie w
    > tym celu).

    Ten kwit niczego takiego nie potwierdza. Za 9 lat wyjdzie, że nie
    zapłaciła. Zobaczysz.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 8. Data: 2007-10-09 21:26:06
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Samotnik wrote:

    > Ten kwit niczego takiego nie potwierdza. Za 9 lat wyjdzie, że nie
    > zapłaciła. Zobaczysz.

    Kolejność zaliczania nienależnych składek wynika z rozporządzenia.
    Tak więc akurat tu nie spodziewamy się problemów.

    Piotrek

  • 9. Data: 2007-10-09 22:24:50
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Kolejność zaliczania nienależnych składek wynika z rozporządzenia.
    > Tak więc akurat tu nie spodziewamy się problemów.

    Tzn. co mam robić a co jest zbędne ?

    Piotrek (też)

  • 10. Data: 2007-10-09 22:47:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:
    > Tzn. co mam robić a co jest zbędne ?

    W przypadku mojej Żony, kiedy zadzwoniła do inspektoratu ZUS to
    dowiedziała się, że nienależne składki zostały przeksięgowane zgodnie z
    obowiązującymi przepisami (rozporządzenie).

    Na wszelki wypadek zaordynowała kwit o niezaleganiu i takowy dostała.

    Tak więc prawdopodobnie nie musisz niczego robić ale najlepiej zadzwoń
    do inspektoratu i się upewnij.

    Piotrek