  • Data: 2005-05-13 17:55:22
    Temat: mieszkanie spółdzielcze
    Od: "Mariusz Markowski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Aktualnie jestem członkiem spółdzielni mieszkaniowej (nazwijmy ją 'A'),
    posiadam prawo do mieszkania spółdzielczego oraz spłacam kredyt mieszkaniowy
    (na starych zasadach)zaciągniety przez spółdzielnię.
    Kupiłem drugie mieszkanie w innej spółdzielni - nazwijmy ją 'B'. Mieszkanie
    ma być własnościowe. Na zakup tego mieszkania uzyskałem pożyczkę w rodzinie.
    Zaciągniętą pożyczkę chciałbym spłacić poprzez sprzedaż mieszkania
    użytkowanego aktualnie w spółdzielni 'A'. Jeżeli wykupię to mieszkanie od
    spółdzielni 'A' i sprzedam na wolnym rynku to muszę zapłacić 10% podatku od
    wartości sprzedaży mieszkania. Czy można w takiej sytuacji złożyć
    oświadczenie do US że całość kwoty ze sprzedaży mieszkania zostanie
    przekazana na zakup nowego lub spłatę pozyczki (pożyczki zaciągnietej nie w
    banku)?
    Czy unikając zapłacenia 10% podatku mozna odsprzedać/zwrócić mieszkanie
    (prawo do mieszkania spółdzielczego) do spółdzielni 'A' za wartość
    mieszkania pomniejszoną o kwotę jaką należy jeszcze spłacić w ramach
    zaciągnietego przez spółdzielnie 'A' kredytu mieszkaniowego?
    Jezeli są jakieś inne pomysły to proszę o przedstawienie.