  • 1. Data: 2005-05-13 17:55:22
    Temat: mieszkanie spółdzielcze
    Od: "Mariusz Markowski" <m...@p...onet.pl>

    Aktualnie jestem członkiem spółdzielni mieszkaniowej (nazwijmy ją 'A'),
    posiadam prawo do mieszkania spółdzielczego oraz spłacam kredyt mieszkaniowy
    (na starych zasadach)zaciągniety przez spółdzielnię.
    Kupiłem drugie mieszkanie w innej spółdzielni - nazwijmy ją 'B'. Mieszkanie
    ma być własnościowe. Na zakup tego mieszkania uzyskałem pożyczkę w rodzinie.
    Zaciągniętą pożyczkę chciałbym spłacić poprzez sprzedaż mieszkania
    użytkowanego aktualnie w spółdzielni 'A'. Jeżeli wykupię to mieszkanie od
    spółdzielni 'A' i sprzedam na wolnym rynku to muszę zapłacić 10% podatku od
    wartości sprzedaży mieszkania. Czy można w takiej sytuacji złożyć
    oświadczenie do US że całość kwoty ze sprzedaży mieszkania zostanie
    przekazana na zakup nowego lub spłatę pozyczki (pożyczki zaciągnietej nie w
    banku)?
    Czy unikając zapłacenia 10% podatku mozna odsprzedać/zwrócić mieszkanie
    (prawo do mieszkania spółdzielczego) do spółdzielni 'A' za wartość
    mieszkania pomniejszoną o kwotę jaką należy jeszcze spłacić w ramach
    zaciągnietego przez spółdzielnie 'A' kredytu mieszkaniowego?
    Jezeli są jakieś inne pomysły to proszę o przedstawienie.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-17 14:34:26
    Temat: Re: mieszkanie spółdzielcze
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <d62pm3$cg2$1@news.onet.pl>,
    "Mariusz Markowski" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Aktualnie jestem członkiem spółdzielni mieszkaniowej (nazwijmy ją 'A'),
    > posiadam prawo do mieszkania spółdzielczego oraz spłacam kredyt mieszkaniowy
    > (na starych zasadach)zaciągniety przez spółdzielnię.

    *Jakie* spółdzielcze prawo?

    > Kupiłem drugie mieszkanie w innej spółdzielni - nazwijmy ją 'B'. Mieszkanie
    > ma być własnościowe.

    *Kupiłeś* czy *ma* być?

    > Na zakup tego mieszkania uzyskałem pożyczkę w rodzinie.
    > Zaciągniętą pożyczkę chciałbym spłacić poprzez sprzedaż mieszkania
    > użytkowanego aktualnie w spółdzielni 'A'.

    Według mojej wiedzy to prosta droga do oddania części pieniędzy
    fiskusowi.

> [...]
    > oświadczenie do US że całość kwoty ze sprzedaży mieszkania zostanie
    > przekazana na zakup nowego lub spłatę pozyczki (pożyczki zaciągnietej nie w

    Złożyć można. Pytanie, ile rzeczywiście na to wydasz.

> [...]
    > mieszkania pomniejszoną o kwotę jaką należy jeszcze spłacić w ramach
    > zaciągnietego przez spółdzielnie 'A' kredytu mieszkaniowego?

    Jakie prawo, jak długo je masz? Wiem, wyżej jest "wykupię" - ale to
    można różnie rozumieć.

    > Jezeli są jakieś inne pomysły to proszę o przedstawienie.

    Może lektura art. 21.1.32.e UPDOF coś nasunie?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.