  • 1. Data: 2005-11-21 20:00:12
    Temat: umowa najmu lokalu użytkowego a termin wypowiedzenia
    Od: "klara" <k...@p...onet.pl>

    witam,

    mam pytanie, czy w przypadku zawarcia umowy najmu lokalu użytkowego na okres
    5 lat

    istnieje możliwość rozwiązania takiej umowy w każdym czasie?

    umowa jaką muszę zawrzeć jest restrykcyjna pod wieloma warunkami, ale nie
    mam mowy o jakimkolwiek kompromisie, a więc muszę przyjąć jej warunki,

    martwi mnie jeden fakt czy w przypadku w/w umowy
    chociaż w jej treści rozwiazanie umowy jest zastrzeżone, że może nastąpić
    tylko za porozumienień storon w każdym czasie ( wiadomo, że nie zawsze takie
    porozumienie może jednak zaistnieć )
    a drugi przypadek rozwiązania umowy to wypowiedzenie mi jej przez
    Wynajmującego jeżeli złamie którykolwiek punkt umowy ( jest tego dużo, ale
    nie o to tu chodzi)

    każda umowa musi być zgodna z kodeksem cywilnym i dopatrzyłam się, że
    kodeks w przypadku umów terminowych przewiduje możliwość wypowiedzenia ich w
    terminie miesiąca, w formie pisemnej złożonej w odpowiednim terminie , a
    więc na koniec miesiąca poprzedzającego miesiąc ostatni

    jak to wygląda w praktyce? czy się mylę? czy jeżeli nie ma tego w umowie to
    i tak obowiązują przepisy kodeksu cywilnego i czy przepisy dotyczące umów
    terminowych dotyczą również umowy najmu lokalu użytkowego zawartej na 5 lat?

    W umowie jest również punkt, iż umowa przedłuży się automatycznie o kolejne
    5 lat, jeżeli na 6 miesięcy przed jej upływem nie złoże pisemnego
    wypowiedzenia.

    Natomiast za każde opóźnienia z jakimkolwiek rachunkiem nie tylko czynszem,
    ale prądem, rachunkiem telefonicznym itp będą mi naliczane odsetki ale w
    wysokości 0,5 % - ustawowe chyba są inne?

    Proszę o pomoc osoby mające na ten temat rzetelną wiedzę.

    Głównie chodzi mi czy mogę umowę najmu lokalu użytkowego zawartą na 5 lat
    wypowiedzieć w formie pisemnej na koniec miesiąca poprzedzającego miesiąc
    ostatni oczywiście ze skutkiem jej faktycznego rozwiązania, pomimo że nie
    ma tej możliwości ujętej w treści umowu.

    Dziękuję i pozdrawiam !

  • 2. Data: 2005-11-22 14:46:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Nov 2005, klara wrote:

    > umowa jaką muszę zawrzeć jest restrykcyjna pod wieloma warunkami, ale nie
    > mam mowy o jakimkolwiek kompromisie, a więc muszę przyjąć jej warunki,

    Y tam.

    > każda umowa musi być zgodna z kodeksem cywilnym i dopatrzyłam się, że
    > kodeks w przypadku umów terminowych przewiduje możliwość wypowiedzenia ich w
    > terminie miesiąca, w formie pisemnej

    Podaj przepis.
    Bo mnie zaskoczyłaś.

    No i NTG: pytanie kwalifikuje się na .prawo !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)