  • 11. Data: 2010-11-23 19:44:50
    Temat: Re: moment powstania przychodu
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    > Punkt 3a zawiera jednak warunek wykonania usługi / wydania rzeczy.

    3a. Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 3, uważa się, z
    zastrzeżeniem ust. 3c-3e, dzień wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego
    lub wykonania usługi albo częściowego wykonania usługi, nie później niż
    dzień:

    1) wystawienia faktury albo

    2) uregulowania należności.

    Ja to rozumiem tak, ze jezeli naleznosc zostanie uregulowana przed
    wydaniem rzeczy, zbyciem prawa majatkowego... to data powstania
    przychodu jest wlasnie dzien uregulowania naleznosci.

    --
    Adam

  • 12. Data: 2010-11-23 20:14:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-11-23, elephanto <e...@c...it.gmail.com> wrote:

    [...]

    > Ja to rozumiem tak, ze jezeli naleznosc zostanie uregulowana przed
    > wydaniem rzeczy, zbyciem prawa majatkowego... to data powstania
    > przychodu jest wlasnie dzien uregulowania naleznosci.

    A dlaczego uważasz, że Art. 12. ust. 4 nie ma zastosowania?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2010-11-23 20:28:53
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > On 2010-11-23, elephanto<e...@c...it.gmail.com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A dlaczego uważasz, że Art. 12. ust. 4 nie ma zastosowania?

    I przede wszystkim - dlaczego 100% zaliczki to jest uregulowanie
    należności a 99% nie?
    Jaką należność, której nie było, kiedy płaciłam 99% reguluję, płacąc
    100% zaliczki ?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2010-11-23 21:09:09
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    > On 2010-11-23, elephanto<e...@c...it.gmail.com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A dlaczego uważasz, że Art. 12. ust. 4 nie ma zastosowania?

    Kwestia dyskusyjna.
    Zauwaz, ze jezeli to co napisalem odnosnie momentu powstania przychodu
    jest prawidlowe, to wowczas punkt 4 - jezeli przyjmiemy, ze ma
    zastosowanie do zaliczek 100% - "przebija" go i powoduje, ze ta czesc
    punktu 3a jest zupelnie niepotrzebna, gdyz nie bedzie miala nigdy
    zastosowania. To z kolei stoi w sprzeczności z zasadą racjonalności
    ustawodawcy - po co umieszczac cos, co nie bedzie mialo nigdy zastowania?

    To moje dywagacje, bo w praktyce otrzymanie 100% zaliczki nie jest
    przychodem wg organow podatkowych i to w zasadzie sprawa najwazniejsza.

    --
    Adam

  • 15. Data: 2010-11-23 21:12:58
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 23.11.2010 21:14, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2010-11-23, elephanto<e...@c...it.gmail.com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A dlaczego uważasz, że Art. 12. ust. 4 nie ma zastosowania?

    ...mając na uwadze również to: "które zostaną wykonane w następnych
    okresach sprawozdawczych".

    --
    Tomek

  • 16. Data: 2010-11-23 21:19:38
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 23.11.2010 22:09, elephanto wrote:

> [...]
    > zastosowania. To z kolei stoi w sprzeczności z zasadą racjonalności
    > ustawodawcy - po co umieszczac cos, co nie bedzie mialo nigdy zastowania?

    A tam, już widzę oczami wyobraźni produkcję ze stajni TK: "Tak więc
    ustawodawca postanowił wzmocnić wymowę ust. 3a poprzez pozostawienie
    art. 14. ust 4 (...) co wypełnia zasadę demokratycznego państwa prawnego
    zawarte w art. 2 Konstytucji" ;)

    --
    Tomek

  • 17. Data: 2010-11-24 08:45:35
    Od: "Kotlet wieprzowy" <p...@o...pl>

    punkt.3.
    Wczesniej wystawiasz fakture zaliczke, jak na cala kwote to juz koncowejnie
    wystawiasz.

    Ale to przychod w rozumieniu PIT, VAT w momencie przyjecia zaliczki

  • 18. Data: 2010-11-24 20:01:59
    Od: "Jagna W." <w...@a...eu>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > I przede wszystkim - dlaczego 100% zaliczki to jest uregulowanie
    > należności a 99% nie?
    > Jaką należność, której nie było, kiedy płaciłam 99% reguluję, płacąc 100%
    > zaliczki ?

    Należność wynikającą z zawartej umowy albo przedstawionej oferty. Np.
    składam klientowi ofertę, w której stoi, że dany towar kosztuje 1000 zł,
    ale zamówienie będzie realizowane dopiero po uregulowaniu całej kwoty czyli
    zaliczki 100%. Czyli jeśli klient wpłaci jedynie 990 zł, to oznaczać
    będzie, że wpłacił jedynie 99% zaliczkę. Ja tak to rozumiem.

    Pozdrawiam
    JW

  • 19. Data: 2010-11-24 20:06:22
    Od: "Jagna W." <w...@a...eu>

    Użytkownik "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> napisał w wiadomości

    > Jezeli to jest zaplata, czyli uregulowanie naleznosci, to wowczas zgodnie
    > z art. 12 ust. 3a obowiazek w CIT powstaje w tym dniu.
    > Czyli tak jak to do tej pory robilas (o ile dobrze zrozumialem).

    Czyli jeśli klient wpłaci całość zaliczki (100%), to rozlicza się podatek
    CIT za miesiąc, w którym nastąpiła wpłata, a jeśli tylko część, to dopiero
    przy wydaniu towaru?

    > Gdyby klient wplacil np. 50% ceny, to nie bedzie to zaplata tylko
    > przedplata/zaliczka i obowiazek w CIT powstanie dobiero przy wystawieniu
    > faktury (lub wydania towaru) ale nie zaliczkowej wystawionej dla celow
    > VAT, tylko tej koncowej.

    No dobrze, ale jeśli wystawienie faktury końcowej ma miejsce we
    wcześniejszym miesiącu niż wydanie towaru to, który moment jest ważniejszy?
    Z maila Wojciecha zrozumiałam, że jednak wydanie towaru, ale teraz szczerze
    mówiąc już trochę zgłupiałam ;-)

    > Oczywiscie wszystko co napisalem jest pod kwantyfikatorem "chyba", ale
    > jak napisalem jakies glupoty, to na pewno ktos to wyprostuje :)

    Mam nadzieję :)
    Ale i tak dzięki za pomoc :)

    Pozdrawiam
    JW

  • 20. Data: 2010-11-24 20:07:44
    Od: "Jagna W." <w...@a...eu>

    Użytkownik "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> napisał

    > To moje dywagacje, bo w praktyce otrzymanie 100% zaliczki nie jest
    > przychodem wg organow podatkowych i to w zasadzie sprawa najwazniejsza.

    Ok, ok, czyli już się powoli rozjaśnia :)
    Powinnam doczytać cały wątek do końca, a potem odpisywać.

    Pozdrawiam
    JW