  • 11. Data: 2012-05-03 18:34:30
    Temat: Re: nadplata i niedoplata w roznych deklaracjach - czy można uiścić jedynie różnicę?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Przemek w <news:jnuab5$maf$1@inews.gazeta.pl>:

    > A teraz weź coś na ochłonięcie.

    Styknie? ;-)

    --
    Tomasz Nycz

  • 12. Data: 2012-05-03 19:00:04
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Przemek pisze:

    > Czepiasz się nomenklatury. Przedpiścy chodziło o bycie nieukaranym przez

    Z nomenklaturą to chodzi o to, że czasem bywają deklaracje, których US
    nie spodziewa się. Teraz jest tego pewnie duzo mniej, ale kiedys
    klasyczny przyklad w podatku dochodowym stanowila pierwsza w roku
    podatkowym deklaracja PIT-5.

    Obowiazek jej zlozenia powstawal dopiero, przy przekroczeniu kwoty
    wolnej (a moze nawet dopiero po pojawieniu sie zaliczki do zaplaty) i
    generalnie US wcale sie nie musial do 20 stycznia takiej zaliczki od
    kogos spodziewac - a zatem urzad o tym, ze wykroczenie nie zlozenia w
    terminie mialo miejsce, dowiadywal sie dopiero z zestawu
    deklaracja+czynny_zal

    VAT-u nie placilem wiec nie wiem, jak to jest - czy musisz skladac
    "zerowki", nawet jesli nie masz sprzedazy, czy tez mozna nie skladac.

    Z zeznaniem jest inaczej. Poza przypadkiem, kiedy ktos spowiada sie
    tylko z "innych dochodow", z ktorych zaliczek nie pobieral platnik (np.
    okazjonalna sprzedaz z zyskiem przedmiotu uzywanego mniej niz pol roku i
    tak dalej) US w zasadzie dysponuje kompletem "papierow", ze podatnik
    mial obowiazek zlozyc zeznanie a nie dokonal tego.

    Stad czynny zal w scislym tego slowa znaczeniu sensu nie powinien miec
    miejsca. Natomiast wiadomo, ze nie w kazdym US pracuje Gotfryd - ergo
    nie wszedzie to wiedzą, a prosic o odstapienie od ukarania pewnie zawsze
    mozna.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2012-05-03 19:25:50
    Od: Przemek <r...@o...pl>

> [...]
    > nie spodziewa się. Teraz jest tego pewnie duzo mniej, ale kiedys
    > klasyczny przyklad w podatku dochodowym stanowila pierwsza w roku

    Nie o tym mówimy. A nawet gdyby, to nie ma znaczenia. Autor złożył po
    terminie, niezależnie czy się US spodzieał czy nie.

    > VAT-u nie placilem wiec nie wiem, jak to jest - czy musisz skladac
    > "zerowki", nawet jesli nie masz sprzedazy, czy tez mozna nie skladac.

    Nie można nie składać.

    > Stad czynny zal w scislym tego slowa znaczeniu sensu nie powinien miec

    "Ścisłym" jak zauważyłeś. Cały czas twierdzę, że autor nie chce być
    ukarany i pyta jak to zrobić.

    > miejsca. Natomiast wiadomo, ze nie w kazdym US pracuje Gotfryd - ergo
    > nie wszedzie to wiedzą, a prosic o odstapienie od ukarania pewnie zawsze
    > mozna.

    No i o to chodzi, a Ty w pierwszym mejlu napisałeś, że pozostaje
    wyłacznie czekać na mandat, a to nieprawda.
    Przem

  • 14. Data: 2012-05-03 23:44:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 May 2012, SDD wrote:

    > VAT-u nie placilem wiec nie wiem, jak to jest - czy musisz skladac "zerowki",

    Tak.
    Z opisu jasno wynikało - pani z działu, wbrew prawidłowemu obiegowi
    dokumentów, pozwoliła zlożyć "papier" w sposób nie powodujacy wykrycia
    faktu spóznienia.
    Zarejestrowanie daty złożenia deklaracji skończyłoby się pismem
    z lista kar z karnoskarbowego ;) (za niestawienie się celem złożenia
    wyjasnień).

    > Stad czynny zal w scislym tego slowa znaczeniu sensu nie powinien miec
    > miejsca. Natomiast wiadomo, ze nie w kazdym US pracuje Gotfryd

    Dla scisłosci, Gotfryd pracuje w zerze USów ;)

    pzdr, Gotfryd