  • 1. Data: 2008-03-27 09:19:47
    Temat: nadpłata składki zdrowotnej
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Witam

    Proszę o potwierdzenie możliwości wykonania takiego myku:
    ja: działalność gospodarcza liniowa plus umowa o pracę
    żona: umowa o pracę
    Rozliczenie wspólne: PIT 37
    Działalność: PIT 36L
    Podatek z działalności do zapłaty np. 1000zł
    suma składek zdrowotnych działalność (do wysokości 7,75%) np. 2000zł

    1000 zł odliczam w PIT 36L - podatek do zapłaty 0zł
    1000zł (2000zł-1000zł) odliczam w PIT 37, podwyższając wartość moich składek
    zdrowotnych.

    tak zasugerował program PIT 2007 z Gazety Wyborczej, jednak mam
    wątpliwości...

    Z góry dzięki
    Marek

  • 2. Data: 2008-03-27 09:44:33
    Temat: Re: nadpłata składki zdrowotnej
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Auto wrote:
> [...]
    > zdrowotnych.
    >
    > tak zasugerował program PIT 2007 z Gazety Wyborczej, jednak mam

    A od kiedy to, będąc na liniowym, możesz rozliczać się wspólnie z żoną?

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-03-27 09:49:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotrek pisze:

    > A od kiedy to, będąc na liniowym, możesz rozliczać się wspólnie z żoną?

    Przecież wspólnie rozlicza się z PITu37, umowy o pracę.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-03-27 09:55:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Liwiusz wrote:

    > Przecież wspólnie rozlicza się z PITu37, umowy o pracę.

    Nie da się - art. 6 ustęp 8

    Piotrek

  • 5. Data: 2008-03-27 10:00:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:

    > A od kiedy to, będąc na liniowym, możesz rozliczać się wspólnie z żoną?
    >
    > Piotrek

    Ale oczywiście w swoim pit-37 możesz uwzględnić nieodliczone w pit-36L
    składki zdrowotne.

    Piotrek

  • 6. Data: 2008-03-27 10:16:38
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Auto wrote:

    > dzięki Piotrek za odpowiedź - więc tylko pozostaje kwestia wspólnego
    > rozliczenia dwóch umów o pracę gdy jeden w małżonków ma DG liniowo??
    >
    > wydawało mi się że można.....

    Nie da się - art. 6 ustęp 8

    Piotrek

  • 7. Data: 2008-03-27 10:31:51
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

  • 8. Data: 2008-03-27 10:47:17
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    > Nie da się - art. 6 ustęp 8

    gdy chociażby do jednego z małżonków, osoby samotnie wychowującej dzieci lub
    do jej dziecka mają zastosowanie przepisy art. 30c, ustawy o zryczałtowanym
    podatku dochodowym lub ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o podatku
    tonażowym.

    szkoda że brakuje tu sprecyzowanie np. wyłącznie

    dobra, rozliczę się oddzielnie, w tym roku nie stracę

  • 9. Data: 2008-03-27 12:38:32
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    > dobra, rozliczę się oddzielnie, w tym roku nie stracę

    Piotrze, a czy w sytuacji opisanej w poprzednich postach tj, ja PIT 36L i 37
    mogę odliczyć ze swojego PIT 37 ulgę na dzieci? czy lepiej żeby żona to
    zrobiła (ona tylko PIT 37)?

  • 10. Data: 2008-03-28 10:00:42
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Auto wrote:

    > Piotrze, a czy w sytuacji opisanej w poprzednich postach tj, ja PIT 36L i 37
    > mogę odliczyć ze swojego PIT 37 ulgę na dzieci? czy lepiej żeby żona to
    > zrobiła (ona tylko PIT 37)?

    Bez znaczenia

    Piotrek