  • Data: 2011-09-04 22:45:41
    Temat: największe netto - z jaką umową ?
    Od: "czarny" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie.

    Problem jest następujący:

    Jestem na etapie zmiany pracy i jest duża szansa że dostanę pewną robotę.
    Na wstępie pracodawca stwierdził że jest elastyczny co do ewentualnej formy
    zatrudnienia (umowa o pracę, zlecenie, kontrakt,.. itd)

    Ustaliliśmy że będę miesięcznie zarabiał brutto np 5000zł.

    Jaką wybrać formę prawną umowy z pracodawcą żeby zostało mi jak najwięcej netto ?

    Warunki dodatkowe:
    1. Prowadzę działalność gospodarczą (pod. liniowy) i jestem VATowcem
    2. Jako prowadzący działalność gospodarczą opłacam już ZUS (stawki preferencyjne
    dla rozpoczynających działalność)
    3. Praca ma charakter twórczy (przenoszę prawa na "pracodawcę" - zlecającego
    wykonanie dzieła) - jeśli ma to jakieś znaczenie.

    Wg kalkulatora wynagrodzeń wychodzi mi że przy umowie o pracę z 5000zł brutto
    zostanie mi 3550zł. Z przyzwoitej pensji robi się przeciętna.

    Czy można to jakoś zoptymalizować ?

    Wg kalkulatora płac wynika że różnica pomiędzy brutto a netto "idzie" na
    podatek, ZUS i jakieś fundusze. Jako że ja już ZUS płacę (w DG), to może tutaj
    dałoby się coś wymyślić... ?

    Dzięki z góry za pomoc