    From: "Faust" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: nazwiska wspólników w nazwie sc
    Date: Wed, 12 Jan 2005 21:57:23 +0100

    No i mam kolejną paranoję.
    Jak koleżeńtwo pamiętają, przez kilkanaście lat urzędy prezentowały zgodną
    interpretację KC, że małżonkowie nie mogą założyć spółki cywilnej. Mimo
    naszych protestów, że nic takiego w KC nie ma, urzędy poszły w zaparte i
    odmawiały wpisu takiej spółce, w zamian oferując potworka prawnego czyli
    umieszczenie małżonków na jednym wpisie. Temat ten nareszcie się rozwiązał,
    i hurtem przekonano ich do zakładania sc. Mnie akurat to pasowało więc nie
    bardzo protestowałem, choć powodów było kilka no i zamieszanie.
    Teraz urzędy skarbowe wymyśliły nowy problem - "obowiązek" umieszczania w
    nazwie spółki nazwisk wszystkich wspólników.
    Czytamy więc z moim radcą KC oraz ustawę o działalności i nic tam takiego (i
    słusznie!) nie ma. Podobne stanowisko ma nasz urząd gminy - poparte zresztą
    "wytycznymi" z min.gosp. włacznie z nowym systemem komp. wprowadzonym
    powszechnie.Więc gminy na potęgę wystawiają zaświadczenia o wpisie, gdzie
    nazwa firmy jest "XXXXX" s.c - bez nazwisk. Niestety kiedy już podatnik
    dojdzie do skarbówki z aktualizacją NIP, to urząd odmawia (!!!) przyjęcia
    wniosku, bo albo wpiszą do nazwy swoje nazwiska, albo nie zarejestrują.
    Pomijam kwestię odmowy przyjęcia wniosku w świetle ordynacji, kpa oraz
    ustawy o rejestracji ...
    Niewątpliwie mamy tu poważny problem prawny:
    albo podatnik ugnie się i w druku NIP wpisze, przez co naraża się na
    oskarżenie o podanie fałszywych danych - bo nazwa firmy w zaświadczeniu o
    wpisie jest inna
    albo się nie ugnie, co naraża go na zarzut niezłożenia w terminie lub jak
    wyśle pocztą wszczęcia postępowania przeciwko i żądania sprostowania danych
    pod groźbą
    I cóż państwo na to?
    Bo jak narazie wszelkie argumenty skierowane w stronę kierowniczki referatu
    NIP skończyły się na stwierdzeniu, że ich urząd jest nieomylny, ja gadam
    głupoty a w urzędzie gminy pracują głąby - o czym zresztą poinformowałem
    szanownego burmistrza :))