  • 1. Data: 2004-02-25 14:52:05
    Temat: nie odliczony VAT a KUP
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    Witam!
    Kontrola skarbowa z VAT za 2003 kwestionuje nam odliczenie vat od usług
    gastronomicznych które były nabywane dla dalszej odsprzedaży (jesteśmy firmą
    cateringową, często korzystamy z usług podwykonawców, prowadzimy pełną
    księgowość).

    I teraz pytania:
    - zakładając że nie będziemy się odwoływać, czy w takim razie ten "wyrzucony
    VAT" może być uznany za KUP w 2003??
    - jeżeli tak, to w takim razie, czy powinnam dokonać korekty CIT-2 za każdy
    miesiąc który tego wymaga, czy też wystarczy uwzględnić to w rocznym CIT-8??
    - rozumiem, że kary sankcyjne z VAT i odsetki nie będą KUP
    - jak powinny być dokonane odpowiednie zapisy w księgach rachunkowych?
    Poszczególne m-ce są juz pozamykane (przynajmniej teoretycznie), więc w
    grudniu wielka lista Poleceń księgowania zmniejszająca vat naliczony i
    zwiększająca jakieś koszty, co z rejestrami VAT, nie ruszać ich?

    pozdrawiam
    Magda

  • 2. Data: 2004-02-26 18:44:35
    Temat: Re: nie odliczony VAT a KUP
    Od: "Bartosz Wienzek" <b...@2...pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    każdy
    > miesiąc który tego wymaga, czy też wystarczy uwzględnić to w rocznym
    uwzględnić korektę VAT-u naliczonego w CIT 8
    > - rozumiem, że kary sankcyjne z VAT i odsetki nie będą KUP
    > - jak powinny być dokonane odpowiednie zapisy w księgach rachunkowych?
    VAT naliczony na "-" , koszty zespoły 4 (usługi obce) i zespół 5 (jeżeli
    stosujesz na "+")
    > Poszczególne m-ce są juz pozamykane (przynajmniej teoretycznie), więc w
    > grudniu wielka lista Poleceń księgowania zmniejszająca vat naliczony i
    > zwiększająca jakieś koszty, co z rejestrami VAT, nie ruszać ich?
    Ja bym zrobiła jedno zestawienie (Rejestr VAT naliczony dot.korekty kontrali
    skarbowej) i ten rejestr byłby podstawą korekty księgowań pod datą
    31.12.2003
    Janina