  • 1. Data: 2002-12-30 10:38:54
    Temat: (nie) platnik VAT
    Od: "PO" <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    czy moglby mie ktos oswiecic: czy nie bedac platnikiem VAT, mam prawo
    wystawiac faktury VAT ZW czy jedynie i wylacznie rachunki?

    pozdrawiam
    PO

  • 2. Data: 2002-12-30 10:51:22
    Temat: Re: (nie) platnik VAT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik PO napisał:
    > Witam,
    >
    > czy moglby mie ktos oswiecic: czy nie bedac platnikiem VAT, mam prawo
    > wystawiac faktury VAT ZW czy jedynie i wylacznie rachunki?

    Nie ma czegoś takiego jak faktura VAT ZW. Jest faktura VAT, korygująca
    VAT, VAT MP, VAT R, ale takiej jak piszesz to nie ma.

    Jeżeli nie jestes vatowcem, nie możesz w dokumncie używać słowa "VAT".
    Natomiast generalnie możesz wystawic dokument zatytułowaną "Faktura" ale
    bez członu VAT. Tyle że tego sie nie praktykuje bo sprawa jest niejasna
    i pole do popisu dla interpretatorów z US duże (było kiedyś a propos
    faktur pro forma że US uznawał je za faktury VAT), wystawia sie po
    prostu "rachunek".

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk