  • 11. Data: 2007-08-22 18:47:59
    Temat: Re: nie ujęta w kpir faktura vat z poprzedniego miesiąca
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>

    PiotrB. pisze:
    > Witam,
    >
    > Prowadzę działalność gospodarczą (KPiR, VAT, liniowy, memoriał).
    > Znalazłem fakturę vat z lipca (poprzedniego miesiąca) tymczasem vat-7 za
    > ten miesiąc został już złożony, a podatki vat i pit zapłacone (chodzi o
    > fakturę za telefon komórkowy).
    > Czy mogę ten koszt ująć w aktualnym miesiącu oraz odliczyć vat? A jeśli
    > nie to co powinienem zrobić (najchętniej unikając korekty vat-7 za
    > poprzedni miesiąc)?
    >
    > Czy jest taka możliwość aby nie odliczać vat a jedynie ująć całą
> [...]

    Prawo do odliczenia VATu masz w miesiącu powstania obowiązku podatkowego
    lub następnym. Zatem możesz bez względu na to, co jest na fakturze
    możesz odliczyć w następnym miesiącu.

    Co do PIT; to z praktyki napiszę Ci, że u nas w firmie faktury z
    poprzednich miesięcy księguje się na "1" księgowanego miesiąca.
    Przeżyliśmy nie jedną kontrolę i nikt się nie doczepił, gdyż nie wpływa
    to na wielkość zobowiązania podatkowego (najpierw płacisz za dużo, a
    potem się "wyrównuje"). Chyba, że chcesz być "zajebiście" lege artis ;)
    Jak byśmy mieli korygować każdy miesiąc, jak ludzie przyniosą faktury z
    zakończonych miesięcy, to pewnie trzeba by z 7 osób zatrudnić do
    korygowania ;)

  • 12. Data: 2007-08-22 21:32:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Aug 2007, Grzegorz wrote:

    > Prawo do odliczenia VATu masz w miesiącu powstania obowiązku podatkowego lub
    > następnym.

    Stanowczo protestuję!
    Wziąłeś i prawem kaduka pozbawić mnie chcesz prawa do odliczenia
    w następnym kwartale! ;)
    Oczywiście czepiam się - ale w ustawie jest wyraźnie "może obniżyć kwotę
    podatku należnego w deklaracji podatkowej za następny okres rozliczeniowy"
    a korzystanie z prawa do rozliczeń kwartalnych pewnie z okazji przyznania
    tego prawa również dla PDoOF stanie się dość częste wśród małych
    podatników :)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-08-23 05:19:08
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > a korzystanie z prawa do rozliczeń kwartalnych pewnie z okazji przyznania
    > tego prawa również dla PDoOF stanie się dość częste wśród małych

    Oczywiście zgadzam się. Ale w temacie jest mowa o kwartale. Więc
    domniemałem, że autor rozlicza się w cyklach miesięcznych

  • 14. Data: 2007-08-23 06:47:30
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 22-08-2007 o 20:47:59 Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl> napisał:

    > Jak byśmy mieli korygować każdy miesiąc, jak ludzie przyniosą faktury z
    > zakończonych miesięcy, to pewnie trzeba by z 7 osób zatrudnić do
    > korygowania ;)

    Dzięki.

    Piotr