  • 1. Data: 2007-08-21 19:14:25
    Temat: Podatek po sprzedazy mieszkania
    Od: "Bankierek" <m...@o...pl>

    1) Sprzedaje mieszkanie i chcialbym postawic dom (dzialka juz jest).
    Mieszkanie zapisane jest tylko na mnie, dom bedzie na mnie i na żonę.
    Za mieszkanko biorę powiedzmy 3zl (mam dwa lata na wykorzystanie tych
    pieniedzy na cele mieszkaniowe bo inaczej podatek).
    Wrzucam całą sumę w dom (zalozmy ze bedzie kosztowal 4zl).
    Czy US nie uzna, ze skoro dom jest wspolny, to powinnismy wniesc rowne sumy
    i wtedy np 4/2 = 2zl
    i od 1zl musze zaplacic podatek.

    2) Troszke inna sytuacja (zalozmy ze koszty te same):
    Biore kredyt na 4zl, buduje dom. Dom stoi, sprzedaje mieszkanie i splacam
    3/4 kredytu.
    Co z podatkiem? (czy te pieniadze mozna wtedy uznac za przeznaczone na cele
    mieszkaniowe).

    Bankierek

  • 2. Data: 2007-08-21 23:06:50
    Temat: Re: Podatek po sprzedazy mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bankierek wrote:
> [...]
    > Wrzucam całą sumę w dom (zalozmy ze bedzie kosztowal 4zl).
    > Czy US nie uzna, ze skoro dom jest wspolny, to powinnismy wniesc rowne sumy

    Nie uzna.
    Kto powiedział, że dom musi być fifty-fifty

> [...]
    > 3/4 kredytu.
    > Co z podatkiem? (czy te pieniadze mozna wtedy uznac za przeznaczone na cele

    tak. spłata kredytu mieszkaniowego jest uznawana jako wydatek na cele
    mieszkaniowe.

  • 3. Data: 2007-08-23 18:08:50
    Od: "Bankierek" <m...@o...pl>

    Dzieki za pomoc.