  • 1. Data: 2003-11-20 23:11:20
    Temat: nota obciążeniowa
    Od: "iga" <i...@p...onet.pl>

    Witam
    mam dosć poważny problem, nie wiem jak go rozwiaząć, może ktoś z was zechce mi
    pomóc.
    Mianowicie przez pół roku moja firma wykonywała usługi dla innego podmiotu
    gospodarczego.
    Wystawiałam na te usługi faktury Vat, usługi były wykonane terminowo i
    rzetelnie, mam na to dokumenty. No i oczywiście prawidłowo wystawione i
    podpisane przez obie strony faktury.
    Jednak nie otrzymałam połowy należności, upominając się o nie w sądzie
    Gospodarczym dostałam od zleceniodawcy usługi notę obciążeniową na 15 %
    wartośći wszystkich (wykonanych przez moją firmę)usług brutto. W uzasadnieniu
    napisano, że zleceniodawca poniósł jakieś dodatkowe koszty i to 15 %
    skompensuje sobie z należności. Te ich dodatkowe koszty faktycznie były - była
    to usługa spedycyjna, ale dostałam na nią fakturę (jest zapłacona).
    Nie mam z tą firmą żadnej innej umowy, tylko zlecenie na wykonanie usług.
    Czy mają prawo wystawić mi taką notę? Przecież nie mogę tego nawet zaksiegować
    w koszty, a przecież poniosłam wydatki z tytuły wstawionych faktur w postaci
    choćby zapłaconych podatków. O innych kosztach własnych nie wspomnę:-(
    Jeśli okaże się, ze ta nota ma jakąś moc prawną, to wyjdzie na to że moja
    firma pracowała przez pół roku za darmo.
    Jest jakieś wyjście z tej sytuacji, gdzie szukać informacji na temat takiej
    noty?

    Pozdrawiam
    i proszę o pomoc

    Iga

  • 2. Data: 2003-11-21 14:07:09
    Temat: Re: nota obciążeniowa
    Od: i...@p...onet.pl

    Ponieważ nikt nie odpowiedział dodam od siebie jak zinterpretował ten problem
    mój US.
    Jeżeli nie było w tym wypadku żadnej umowy na piśmie, zleceniodawca może mnie
    obciążyć jedynie notą obciążeniową za nieterminowe lub nierzetelne wykonanie
    usługi.
    Jeśli tamta firma z mojego powodu poniosła faktycznie jakieś koszty, to mogą
    mi jedynie wystawić refakturę faktycznie poniesionych wydatków.

    Niestety urzędniczka nie powiedziała mi ile czasu jest na wystawienie takiej
    refaktury. No i to oczywiście byłby mój KUP.
    Chyba złożę zapytanie do US na piśmie.

    Pozdrawiam
    Iga