  • 1. Data: 2002-09-28 12:19:01
    Temat: w kwestii zydowskiej
    Od: "Grzegorz" <m...@h...com>

    Ponizej interesujacy wyjatek z artykulu jaki ukazal sie w "Naszej Polsce" w
    dniu 25.09. 2002 r.. Mam na mysli stanowisko prezydenta B. Franklina w
    kwestii zydowskiej. Warto to znac.

    Głośnym echem wśród amerykańskiej Polonii odbił się frontalny atak
    "Dziennika Chicagowskiego" na prezesa Kongresu Polonii Amerykańskiej Edwarda
    Moskala. W artykule tej gazety postawiono m.in. zarzut o rzekomej finansowej
    niegospodarności oraz o rzekomym antysemityzmie pana prezesa. Edward Moskal
    wystąpił przeciw "Dziennikowi Chicagowskiemu" do sądu o zniesławienie.

    Poniżej drukujemy fragmenty listu warszawskiego dziennikarza,
    ustosunkowującego się do napastliwego artykułu. Tekst ukazał się w
    "Dzienniku Związkowym", najstarszym i największym polskojęzycznym dzienniku
    w USA.

    Głos z Warszawy w obronie Edwarda Moskala

    Jestem zbulwersowany oszczerczym artykułem w "Dzienniku Chicagowskim",
    godzącym w osobę prezesa KPA - pośrednio bodaj w całą Polonię. Odniosę się
    do pomówienia E. Moskala o antysemityzm. Oto recydywa ogranego chwytu:
    jeżeli "w temacie żydowskim" występujesz w imię obiektywnej prawdy,
    zostajesz okrzyknięty antysemitą! To właśnie casus Moskal.

    Odsyłam do dokumentu z 1789 roku dotyczącego stanowiska Franklina wobec
    "imigracji żydowskiej", nazwanego podówczas "proroctwem Franklina". Oto
    kilka fragmentów: Istnieje poważne zagrożenie dla USA. Tym zagrożeniem jest
    Żyd, gdyż w każdym kraju, gdzie osiedlili się Żydzi, doprowadzili do
    obniżenia poziomu moralności i handlowej uczciwości (...). Gdyby
    cywilizowany świat oddał im dzisiaj z powrotem Palestynę, to natychmiast
    znaleźliby powód, żeby tam nie powrócić. Dlaczego? Ponieważ są wampirami, a
    wampiry nie żyją z innych wampirów (...). Jeżeli Żydzi nie zostaną
    wykluczeni z USA (na mocy konstytucji), to w ciągu dwustu lat nasze dzieci
    będą pracować w polu, aby ich wyżywić, podczas gdy oni będą z zadowoleniem
    zacierać ręce w swoich bankach. Ostrzegam was, panowie, jeśli nie
    wykluczycie Żydów na zawsze, wasze dzieci i dzieci waszych dzieci będą was
    przeklinać w swoich pacierzach. Ideały Żydów nie są ideałami Amerykanów, i
    chociaż żyją oni wśród nas od pokoleń, ten lampart nie jest w stanie zmienić
    swojej skóry.

    Czymże są wypowiedzi E. Moskala np. o "trzydziestu srebrnikach" (obecnie
    niemal obiegowej walucie w Polsce) czy o niegodziwych oskarżeniach
    jedwabieńskich wobec dictum amerykańskiego męża stanu? (...)

    Zbigniew K. Rogowski

  • 2. Data: 2002-09-29 16:43:56
    Temat: Re: w kwestii zydowskiej
    Od: "l:e:h" <leh(wytnijto)@wytnijto.z.pl>

    "Grzegorz" <m...@h...com> skribis:

    >Odsyłam do dokumentu z 1789 roku dotyczącego stanowiska Franklina wobec
    >"imigracji żydowskiej", nazwanego podówczas "proroctwem Franklina".

    mozesz podac zrodlo tego 'proroctwa franklina' ?

    Pozdrawiam, Leh
    --
    Chcesz byc bogaty? Wolisz ciezko pracowac przez
    cale zycie, czy moze uzyc mozgu?