  • 1. Data: 2004-09-03 15:11:35
    Temat: własna działalność -
    Od: "syla" <s...@o...pl>

    Cześć.
    Drodzy grupowicze.. mam kilka pytań w związku z rozpoczęciem działalności
    gospodarczej.
    Przy założeniu, że przychód roczny będzie w przedziale od 60 do 70 tys pln:
    1) ile zus-u musiałabym płacić ? (zakładając, że nigdzie nie jestem
    ubezpieczona)
    2) czy muszę płacić vat ? od czego zależy czy będę vatowcem czy nie ?
    3) jaki podatek dochodowy ? - na zasadach ogólnych czy ryczałt ?
    Działalność usługowa, generalnie bez ponoszenia kosztów.
    Skończyłam studia i obecnie pracuję. Czy zakładając działalność jako absolwent
    mogę coś skorzystać na zusie ?
    Sprawa jest pilna, z góry dziękuję za odp.
    Pozdrawiam, Syla.

  • 2. Data: 2004-09-04 21:35:09
    Temat: Re: własna działalność -
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Sep 2004, syla wrote:
    >+ Przy założeniu, że przychód roczny będzie w przedziale od 60 do 70 tys pln:
    >+ 1) ile zus-u musiałabym płacić ? (zakładając, że nigdzie nie jestem
    >+ ubezpieczona)

    Jeszcze nie wiemy.
    Nie żartuję - "w toku" są projekty ustaw przewidujące radykalną
    zmianę aktualnych zasad.

    >+ 2) czy muszę płacić vat ? od czego zależy czy będę vatowcem czy nie ?

    W pierwszej kolejności od tego na czym będziesz zarabiać.
    Nie chwaląc się co chcesz robić musiałabyś wróżek pytać, a na
    grupie .prawo takowe nie urzędują.
    W drugiej kolejności *nie jest wykluczone* zwolnienie "do limitu",
    ale to również zależy co chcesz robić ! Zwolnienie "do limitu
    przysługuje do ponad 40 000, co w twoim układzie MOŻE mieć pewne
    wady (nie odliczysz VAT od inwestycji, a później i tak "wpadniesz
    w VAT !).

    >+ 3) jaki podatek dochodowy ? - na zasadach ogólnych czy ryczałt ?
    >+ Działalność usługowa, generalnie bez ponoszenia kosztów.

    A to sobie PRZELICZ. Stawki ryczałtu też zależą od rodzaju DG !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)