  • 1. Data: 2012-01-24 14:30:29
    Temat: nowy komputer - monitor z bazaru :)
    Od: " Ula" <u...@W...gazeta.pl>

    Kupiłam nowy komputer ("pudło") za 2000 zł- faktura, DG. Monitor i klawiaturę
    kupiłam od sąsiada, bez faktury. Jak taki komputer ująć w ewidencji środków
    trwałych ? Sam komputer nie jest jeszcze środkiem trwałym , więc nie mogę go
    przyjąć do ewidencji bez monitora i klawiatury.

  • 2. Data: 2012-01-24 21:49:17
    Temat: Re: nowy komputer - monitor z bazaru :)
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ula wrote:

> [...]
    > ewidencji środków trwałych ? Sam komputer nie jest jeszcze środkiem
    > trwałym , więc nie mogę go przyjąć do ewidencji bez monitora i

    Poprosić sąsiada o rachunek (tylko nie pisz, że on nie umie wystawić
    lub twierdzi, że nie może) albo sporządzić umowę z kwotą i
    adnotacją -zapłacono.
    Albo sporządzić sobie oświadczenie i przypiąć do faktury za "pudło"
    i po sprawie.

  • 3. Data: 2012-01-24 21:50:10
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Ula w <news:jfmfa5$d2j$1@inews.gazeta.pl>:

    > Kupiłam nowy komputer ("pudło") za 2000 zł- faktura, DG. Monitor i klawiaturę
    > kupiłam od sąsiada, bez faktury.

    Czyli masz fakturę za komputer i rachunek za monitor z klawiaturą.

    > Jak taki komputer ująć w ewidencji środków
    > trwałych ?

    Jak chcesz, netto, brutto itd... Zależy od Ciebie i od tego czego nie
    napisałaś.

    > Sam komputer nie jest jeszcze środkiem trwałym

    A to dlaczego? Bo po włączeniu "popiskuje" z braku peryferiów? To można
    wyłączyć za max 50PLN na etapie konfiguracji u sprzedawcy.
    I wychodzi, że komputer kosztował 2050PLN...

    > więc nie mogę go przyjąć do ewidencji bez monitora i klawiatury.

    Co z myszką!!!

    Zastanów się nad zakupem przełącznika KVM -- będzie jak znalazł, gdy kupisz
    kolejny nowy komputer i ten po włączeniu też będzie "piskał" -- oszczędzisz
    50PLN za konfigurację, ale w zamian będziesz się głowić jak zaksięgować sam
    komputer bez myszki, monitora i klawiatury, ponieważ te już dawno w kosztach
    (albo przyłączone do jakiegoś ŚT) są.

    --
    Tomasz Nycz