  • 1. Data: 2012-01-23 23:02:19
    Temat: KPiR - sprzedaż tylko po zaksięgowaniu faktury ?
    Od: "Marek" <brak@email_no_spam>

    Witam,

    czy moge sprzedawać towar z danej faktury zanim zaksięguję ją w KPiR ? Nie
    pamiętam źródła, ale czytałem, że tak nie można. Jednak w takiej sytuacji
    jak to wygląda w przypadku firm, którym ksiegują biura podatkowe i zawożą
    dokumenty raz w miesiącu ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2012-01-28 21:46:21
    Temat: Re: KPiR - sprzedaż tylko po zaksięgowaniu faktury ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jan 2012, Marek wrote:

    > Witam,
    >
    > czy moge sprzedawać towar z danej faktury zanim zaksięguję ją w KPiR ?

    A przepisy łaskawie przeczytałeś?

    > Nie pamiętam źródła, ale czytałem, że tak nie można.

    Mylisz dwie rzeczy: zaksięgowanie w KPiR oraz otrzymanie faktury.

    > Jednak w takiej sytuacji jak
    > to wygląda w przypadku firm, którym ksiegują biura podatkowe i zawożą
    > dokumenty raz w miesiącu ?

    Jeszcze inaczej :), bo jest dodatkowy przepis na takie przypadki.
    Zwróć uwagę na słowa "z zastrzeżeniem paragrafu 30" (czy jakoś tak).

    Ad rem:

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,721,24
    380,20110101,sposob-prowadzenia-ksiegi-przez-podatni
    kow-niebedacych.html
    +++
    § 16.
    [...]
    2. Jeżeli materiał lub towar handlowy, którego zakup - zgodnie
    z przepisami rozporzšdzenia - dokumentowany jest fakturami dostawców,
    został
    [tu moje wcięcia]
    dostarczony do zakładu
    lub
    dokonano nim obrotu przed otrzymaniem faktury,
    [...]
    ---

    ...to tam dalej napisali co zrobić :D

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-01-30 13:59:53
    Od: "Marek" <brak@email_no_spam>

    Podsumowując, to z tego co zrozumiałem to jesli księguję sam - sprzedaż po
    zaksięgowaniu faktury, jeśli biuro niekoniecznie.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2012-01-30 14:49:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marek wrote:
    > Podsumowując, to z tego co zrozumiałem to jesli księguję sam -
    > sprzedaż po zaksięgowaniu faktury, jeśli biuro niekoniecznie.

    Ale chyba przeczytałeś tylko połowę i nadal nie ma dla Ciebie różnicy
    pomiędzy zaksięgowaniem w KPiR a otrzymaniem faktury.

  • 5. Data: 2012-01-31 23:21:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jan 2012, Marek wrote:

    > Podsumowując, to z tego co zrozumiałem to jesli księguję sam - sprzedaż po
    > zaksięgowaniu faktury, jeśli biuro niekoniecznie.

    Ale przejdź w tryb, w którym najpierw czytasz, potem rozumujesz,
    nie na odwrót. Założenie, że ktoś z obecnych jest w stanie
    wydedukować co minister wymyślił jest błędne, założenie, że
    jesteś wyjątkiem też się nie sprawdziło ;)
    Hint: tam napisali "przed otrzymaniem faktury".
    I zdaje się "dokonał obrotu" na liście operacji (oprócz
    przyjęcia do magazynu, czyli - jak kto woli - *mimo*
    nieotrzymania fizycznie, a forwardowania [przepraszam] towaru).

    pzdr, Gotfryd