  • 1. Data: 2012-01-24 08:36:17
    Temat: Przynależność do Urzędu Skarbowego
    Od: "c00ba" <j...@N...gazeta.pl>

    Witam serdecznie,

    Zanim zdecydowałem się skrobnąć te parę słów przeszukałem wcześniejsze
    archiwa i (mam nadzieję, że tak jest w istocie) nie znalazłem weń
    identycznego tematu - mam więc nadzieję, że nie powtarzam tego, co już było
    omawiane ;)
    Sprawa jest dosyć prosta, a jednak:
    Tak się składa, że (z różnych względów) mam inny adres zameldowania, a pod
    innym zamieszkuję. Do tego dodam jeszcze, że (słusznie, czy też nie) jestem
    zarejestrowany i tam też się stawiam - w Urzędzie Pracy właściwym dla
    miejsca zameldowania (oba w Warszawie). Z racji pobierania zasiłku d.b.
    otrzymałem niedawno z Urzędu Pracy PIT za otrzymane zasiłki. I wszystko jest
    OK, tyle, że...
    Parę lat temu, z własnej głupoty, pracując na krótką umowę zlecenia podałem
    pracodawcy (sądząc, że chodzi tylko o adres kontaktowy) jako adres nie ten,
    pod którym jestem zameldowany, a ten kontaktowy, pod którym zamieszkuję. W
    efekcie w tamtej umowie widnieje ten adres nie_zameldowania. Ponieważ jednak
    składałem zeznanie w Urzędzie zgodnie z miejscem zameldowania to, aby nikt
    się nie 'czepnął' złożyłem do tego (z resztą za radą pracownika US) zeznanie
    aktualizacyjne NIP-3. Odtąd, przez ostatnie kilka lat rozliczałem się w III
    US Warszawa-Śródmieście (jako właściwego dla miejsca zamieszkania). Teraz
    jednak, w otrzymanym z UP PITcie widzę, jako adres Urzędu Skarbowego, ten
    właściwy dla miejsca zameldowania (a tym samym nie ten, w którym rozliczałem
    się już po złożeniu NIP-3). I teraz pytanie: Czy 'olać' to, co jest napisane
    w przysłanym PIT-cie i rozliczyć się z tym urzędem, co zwykle (a więc III
    US), czy jednak pójść za tym, co napisane jest w przysłanym druku i złożyć
    zeznanie w Urzędzie właściwym dla miejsca zameldowania ? Pytam, bo choć może
    w razie nadesłania niewłaściwemu urzędowi oni to między sobą prześlą, ale
    chcę uniknąć niepotrzebnego 'dymu' i ewentualnych wizyt w
    Urzędzie/dach 'celem wyjaśnienia dlaczego tak, a nie inaczej....'.

    Z góry dziękuję za pomoc z Waszej strony :)

  • 2. Data: 2012-01-24 08:47:44
    Temat: Re: Przynależność do Urzędu Skarbowego
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-01-24, c00ba <j...@N...gazeta.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > otrzymałem niedawno z Urzędu Pracy PIT za otrzymane zasiłki. I wszystko jest

    [...]

    Powinieneś rozliczać się tam gdzie *mieszkasz*. W teorii, jeśli zrobiłeś
    NIP-3, to stary Urząd Skarbowy prześle ich kopię do nowego Urzędu Skarbowego.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2012-01-24 10:32:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > Powinieneś rozliczać się tam gdzie *mieszkasz*.

    Oraz zameldować się tam, gdzie mieszkasz.

    Chyba obydwa te obowiązki sa obłożone karą w razie niedopełnienia...

    MJ

  • 4. Data: 2012-01-24 11:06:32
    Od: "c00ba" <j...@g...pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(a):

    > Oraz zameldować się tam, gdzie mieszkasz.
    >
    > Chyba obydwa te obowiązki sa obłożone karą w razie niedopełnienia...

    Może za głupi jestem, może zbyt krótko żyję na tym świecie, albo też mam
    nieprawdziwe informacje, ale z tego, co mi wiadomo nie ma wyraźnego
    obowiązku meldowania się tam, gdzie mieszkam (choć wedle tego, co
    przeczytałem tutaj (o ile to prawda): http://gmina.wieszjak.pl/abc-
    gminy/289992,Czy-musze-byc-zameldowany-w-miejscu-zam
    ieszkania.html to takowy
    obowiązek istnieje. Przyznam szczerze, że teraz nieco zgłupiałem i nabrałem
    wrażenia, że prawdopodobnie od dekady z kawałkiem postępuję niezgodnie z
    prawem. Toć niezłe jaja ;). Tak, czy inaczej dziękuję serdecznie za
    oświecenie :)

  • 5. Data: 2012-01-24 11:38:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "c00ba" <j...@g...pl> writes:

> [...]
    > wrażenia, że prawdopodobnie od dekady z kawałkiem postępuję niezgodnie z
    > prawem. Toć niezłe jaja ;). Tak, czy inaczej dziękuję serdecznie za

    Hehe. Miliony osób to robią. Karę za to płaci się tylko "przy okazji",
    gdy się podpadnie za coś innego (hałas, burdy). Karalność ma byc
    zniesiona za rok (ale termin już przesuwano).

    MJ

  • 6. Data: 2012-01-24 14:03:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/24/2012 2:36 AM, c00ba wrote:
> [...]
    > Urzędzie/dach 'celem wyjaśnienia dlaczego tak, a nie inaczej....'.
    >
    > Z góry dziękuję za pomoc z Waszej strony :)

    Rozliczasz sie w tym US, w ktorym fizycznie "mieszkasz".
    Szczególnie, ze zlozyles tam NIP-3.
    To co jest na pit-11 jest mało istotne.