  • 1. Data: 2006-03-05 16:51:14
    Temat: obiekt leasingu znajduje się w innej firmie - kłopoty?
    Od: "tomek pe" <v...@d...remove.pl>

    Witam,
    Mam swoją firmę. Pod tym samym adresem ale w innym pomieszczeniu ma
    siedzibę firmy mój tata. Wziął on jakiś czas temu pewne urządzenie w
    leasing. Jednak z przyczyn technicznych jest ono podłączone w pomieszczeniu,
    gdize ja prowadzę działalność. Korzystam również z tego urządzenia, ale
    dostaję od ojca faktury (ceny rynkowe) za używanie go. Wysokość faktur jest
    zbliżona do wysokości rat leasingowych. Czy w takiej sytuacjie podczas
    kontroli może wypłynąć problem? Czy urzędnicy nie przyczepią się, że de
    facto to ja jestem jedynym użytkownikiem urządzenia a tylko formalnie
    leasing jest na tate? Jak to rozwiązać?

    --
    tomek

  • 2. Data: 2006-03-07 11:53:15
    Od: "tomek pe" <v...@d...remove.pl>

    naprawdę nikt nie zna odpowiedzi czy pytanie jest z serii głupich na które
    nie warto odpowiadać??

    --
    tomek

  • 3. Data: 2006-03-09 10:20:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Mar 2006, tomek pe wrote:

    > naprawdę nikt nie zna odpowiedzi czy pytanie jest z serii głupich na które
    > nie warto odpowiadać??

    Pytanie jest trudne.
    Jak US znajdzie najmniejszy powód do uznania iż ma miejsce "układanie
    się" w celu obniżenia lub uniknięcia podatku (powiedzmy jak jedna strona
    jest opodatkowana ryczałtem a druga KPiR albo co najmniej jedna jest
    opodatkowana wg skali i koszt powoduje obniżenie podatku albo ktoś
    chce dokonać darowizny pod pozorem sprzedaży) to ma prawo zastosować
    przepis o "podmiotach powiązanych", ustalić wartość transakcji
    i przywalić "wyceną".
    Ponieważ decyzja US nie jest dowodem księgowym, to po jednej stronie
    pojawi się przychód a po drugiej nie bedzie kosztu (lub na odwrót,
    po jednej stronie koszt zmaleje a po drugiej przychody nie zmaleją).

    Przyznam że z tego co sam napisałeś fakt iż czynsz za wynajem jest
    w wysokości takiego samego rzędu jak rata leasingu wskazuje iż można
    by się czepiać nawet *bez* powiazania podmiotów.
    Nie powiesz mi że mając dwa identyczne przedmioty, z ktorych jeden
    najmujesz z zamiarem uzyskiwania czynszu "cały czas" (aż się
    rozleci) a drugi w ramach leasingu bedziesz musiał *oddać* po
    skończonym czasue, to ustalisz tę samą kwotę.
    I podejrzewam że w razie pretensji US również sąd w to nie uwierzy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-03-11 10:11:18
    Od: "tomek pe" <v...@d...remove.pl>

    .>
> [...]
    > skończonym czasue, to ustalisz tę samą kwotę.
    > I podejrzewam że w razie pretensji US również sąd w to nie uwierzy.

    dzięki :)
    A jeśli chodzi o miejsce zamontowania przedmiotu? Tak jak napisałem -
    znajduje się w miejsuc, gdzie JA wykonuję działalność (ten sam budynek i
    adres co firma - leasingobiorca. ale inne pomieszczenie). Czy jeśli kwoty
    jakie ja płacę za usługę wykonywaną tym urządzeniem byłyby jak najbardziej
    rynkowe - czy US może się przyczepić, że przedmiot jest nie do końca w tym
    miejscu gdzie powinien? Powtarzam, że jest to spowodowane względami
    tchnicznymi, ale jednak...

    --

    pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2006-03-11 19:14:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Mar 2006, tomek pe wrote:

    > A jeśli chodzi o miejsce zamontowania przedmiotu?

    Przecież piszesz że jest najęty (czy dzierżawiony).
    W tym by nie było nic dziwnego - jakby nie to że dzierżawcą
    jest właściciel! Do tego "powiązany".

    > Czy jeśli kwoty
    > jakie ja płacę za usługę wykonywaną tym urządzeniem

    Nic nie pisałeś o "usłudze".
    Pisałeś o najmie czy jakoś tak!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-03-12 16:47:20
    Od: "tomek pe" <v...@d...remove.pl>

    .>

    > Przecież piszesz że jest najęty (czy dzierżawiony).
    > W tym by nie było nic dziwnego - jakby nie to że dzierżawcą
> [...]

    no dobra to mówmy konkretnie, bo widzę, że mieszam pojęcia albo niejasno
    tłumaczę.

    Urządzenie - ploter tnący
    Faktury otrzymuję ja o treści - "cięcie ploterem" wystawione przez firmę
    ojca ponieważ to on ma ten ploter wzięty w leasing (właścicielem jest
    oczywiście jakaś tam firma leasingująca - nie ja ani tata).
    Ploter znajduje się w moim biurze - i tu jest pytanie czy to nie przeszkadza
    US, że jest on u mnie a nie u taty?

    Czy może rozwiązaniem byłoby wystawianie faktur o różnej wysokości w różnych
    miesiącach tak aby to nie śmierdziało przerzucaniem faktur na mnie. Np
    styczeń 540 zł luty 1550 zł zamiast styczeń i luty po 1000 ? A może właśnie
    jakieś wynajmowanie od ojca? Tylko czy on może mi wynająć urządzenie, które
    sam ma w leasing czyli de facto nei jest jego właścicielem ? Cholera nie
    wiem już , głupi jestem i może sam tworzę problemy tam, gdzie ich nie ma...
    Po prostu nie chciałbym aby za 2 lata US zakwestionował mi faktury na
    kilkanaście tysięcy.

    pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2006-03-13 23:02:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Mar 2006, tomek pe wrote:

> [...]
    > ojca ponieważ to on ma ten ploter wzięty w leasing (właścicielem jest
    > oczywiście jakaś tam firma leasingująca - nie ja ani tata).

    A, to zmienia postać rzeczy. Czytało się tak, jakby leasingował
    od ciebie :)

    > Ploter znajduje się w moim biurze - i tu jest pytanie czy to nie przeszkadza
    > US, że jest on u mnie a nie u taty?

    Nie wiem, ale ja bym się bronił w razie czego i to ostro.
    W tekstach dopuszczających czepianie się (np. wywalenie wyposażenia
    z kosztów) jest "bez uzasadnienia znajdują się poza siedzibą
    przedsiębiorstwa".
    Bez uzasadnienia... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd