  • 1. Data: 2003-12-16 09:40:37
    Temat: obliczanie VAT w fakturach korygujących
    Od: "Lopesjus" <p...@e...com.pl>

    W jaki sposób zaokrągla się wartości w obliczaniu podatku VAT dla faktur
    korygujących? Mam dwa różne wyniki z dwóch różnych programów: SUBIEKT z
    kwoty netto minus 41,48 zł wylicza minus 9,12 zł podatku, natomiast drugi
    program (4D) wylicza minus 9,13.

    Mam dwa podejrzenia:
    1) w pierwszym przypadku zaokrąglenie następuje w górę (czyli do wartości
    większej w końcu -9,12 > -9,13
    2) w drugim zaokrąglenie wynika z reguł matematycznych.

    Jak to się ma do sutawy o VAT? Czy ktoś może mi podać wykładnię?

    Pozdrawiam
    Przemysław Banaś

  • 2. Data: 2003-12-20 12:34:41
    Temat: Re: obliczanie VAT w fakturach korygujących
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Dec 2003, Lopesjus wrote:

    >+ W jaki sposób zaokrągla się wartości w obliczaniu podatku VAT dla faktur
    >+ korygujących? Mam dwa różne wyniki z dwóch różnych programów:

    A dasz głowę ze to chodzi o problem z f-rami korygującymi a nie
    o to, że można *prawidłowo* na co najmniej *trzy sposoby* liczyć
    VAT należny z faktury która ma kilka pozycji ? (bo jak jest jedna
    pozycja to dwa sposoby są tożsame i zostają dwa :))
    [...]
    >+ Jak to się ma do sutawy o VAT? Czy ktoś może mi podać wykładnię?

    Znajdziesz w archiwum, nie mam zdrowia przekopywać.

    Podpowiem że jedna z metod - prawo do obliczania "VAT od brutta"
    jest zapisana w samej ustawie VAT, jak to w owej ustawie - w sposób
    wystarczająco skomplikowany ("stosujący ceny urzędowe mogą liczyć
    od brutto" a w innym miejcu niżej "stosujący ceny umowne mogą
    stosować metodę podaną w punkcie wyżej"), zaś prawo do stosowania
    dwu różnych metod sumowania zaokrągleń (liczenia VAT od każdej
    pozycji *następnie* sumowania VAT, lub też policzenia *najpierw*
    sum w stawce a dopiero sumy później VAT "od stawki") wynika
    z rozporządzenia o sposobach wystawiania faktur z 22 marca 2002r.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)