  • 1. Data: 2003-12-16 06:43:37
    Temat: osoba fizyczna bez DG i zatrudnienie pracownika (dosyć pilne)
    Od: "Rafał" <r...@p...onet.pl>

    Witam

    Chciałby zatrudnić osobę do prowadzenia mi domu.
    Nie prowadzę DG a tą osobę chciałby mieć w domu
    całkowicie legalnie. Osoba ta pracowała przez kilka
    lat zawodowo, aktulanie bezrobotna i chyba (nie jestem pewien)
    jest też nie zarejestrowana w urzędzie pracy.

    W związku z tym mam pytania:
    -jakie obowiązki, formalności i koszty będą na mnie ciążyć?

    -jak mozliwie płacić najmniej finansów na ZUS? :

    -czy to że płacę pracownikowi to wpływa na wysokość moich
    dochodów a co za tym idzie też podatków?

    - jeżeli zatrudnię tą osobę przez UP to czy mogę liczyć na jakieś
    dofinansowanie do ubezpiecznie tej osoby?

    Dodam że ustaliliśmy wynagrodzenie dla tej osoby 1200 pln "na rękę"

    byłbym wdzieczny za wszelkie odpowiedzi. sprawa jest dosyć pilna
    i chciałbym załatwić wszystkie formalności jeszcze w tym tygodniu.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2003-12-16 06:52:05
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Rafał" <r...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > byłbym wdzieczny za wszelkie odpowiedzi. sprawa jest dosyć pilna
    > i chciałbym załatwić wszystkie formalności jeszcze w tym tygodniu.

    Już to kiedyś przerabiałem. W praktyce zawsze kończyło się "to się nie da".
    Jeżeli rzeczywiście chcesz tą osobę mieć u siebie na etat przez dłuższy czas
    i płacić za nią ZUS.
    To umów się z nią na wyższą kwotę, (dla ciebie to będzie wszystko jedno), a
    ona niech założy działalność gospodarczą i z tego na rękę sama niech zapłaci
    ZUS. W sumie dla ciebie finansowo wyjdzie na to samo, a jest znacznie
    prościej.

  • 3. Data: 2003-12-16 17:28:54
    Od: "Rafał" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "poilkj" <...@...a.a.a.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > a ona niech założy działalność gospodarczą i z tego na rękę sama niech
    > zapłaci ZUS. W sumie dla ciebie finansowo wyjdzie na to samo, a jest

    Być może to też jest jakieś rozwiązanie ale tej osobie zależy na umowie
    o pracę. Zakładanie DG aby posprzątać w domu to trochę nie opłacalne.
    W zasadzie ta osoba mogłaby sobie sama płacić zus bez rejestracji DG

    A wracając do umowy to mam rozumieć że się nie da w ogóle, czy raczej
    że b ędzie ciężko ją podpisać?

    pozdr
    Rafał

  • 4. Data: 2003-12-16 17:40:53
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    > A wracając do umowy to mam rozumieć że się nie da w ogóle, czy raczej
    > że b ędzie ciężko ją podpisać?

    Nie wiem. Mnie sie to nie udało, bo wiedza pań w ZUSie USie itp kończyła
    się na tym, że się nie da.
    Miały przygotowaną formułkę i nic po za tym nie potrafiły powiedzieć.
    Ja potrzebowałem osobę raz w tygodniu, za mniejsze pieniądze, więc
    zakładanoe DG nie wchodziło w gę.
    W twoim przypadku ma to już jakiś sens.
    Z perspektywy widzę, że polskie przepisy są tak skonstruowane, żeby broń
    boże nie dało się czegoś zrobić legalnie.
    W cale się nie dziwię, że szara strefa w Polsce rośnie w zastraszającym
    tempie.
    Po prostu inaczej się nie da.