eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiobliczenie zaliczki na pod. doch od działaności wykonywanej osobiście › obliczenie zaliczki na pod. doch od działaności wykonywanej osobiście
    From: cyklista <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: obliczenie zaliczki na pod. doch od działaności wykonywanej osobiście
    Date: Tue, 04 May 2010 21:01:47 +0200

    Witam!
    Jestem tłumaczem i wykonuję usługi m. in. dla sądów, policji itd.
    Zgpdnie z ustawą o podatku dochodowym os osób fizycznych jest to
    działalność wykonywana osobiście (nie w ramach DG).
    Za usługi wystawiam rachunki, a zleceniodawca sam wylicza, potrąca i
    odprowadza zal. na pod. doch.
    W związku z tym mam pytanie: Czy znacie jakiś algorytm według którego
    sam sobie będę mógł wyliczyć, ile pieniędzy powinienem doastać na konto?
    Z analizy pitu 11 wychodzi mi, że najpierw kwota rachunku pomniejszana
    jest o 20% kup, a następnie od wyliczonego w ten sposób dochodu oblicza
    się 18 % podatku doch.
    Nie jestem jednak pewny, czy:
    W obliczeniach uwzględniana jest kwota wolna od podatku ( z mojej
    analizy wynika, że nie)
    Czy odnośnie kup istnieją jakieś miesięczne lub roczne limity kwotowe?
    Czy potrącane są jakieś skłdki na ZUS (wydaje mi się, że nie)

    Pozdrawiam

    Przemek