  • 1. Data: 2002-04-02 09:19:36
    Temat: obnizenie zaliczki na podatek - rozliczenie z zona
    Od: "news" <b...@p...onet.pl>

    Witam i pozdrawiam Grupowiczow.

    Jak sadzicie (moze ktos trenowal) - ja pracuje, zona nie. Pracodawca
    odprowadza miesieczne zaliczki na podatek od mojego wynagrodzenia. Po kilku
    miesiacach wpadam w drugi prog podatkowy. Podczas rocznego rozliczenia okaze
    sie, ze mamy (wspolnie z zona) nadplate podatku.

    Pytanie: czy istnieje jakas mozliwosc obnizenia miesiecznej zaliczki
    odprowadzanej przez pracodawce - generalnie chodzi o "wyzerowanie" podatku
    na koniec roku przy wspolnym rozliczeniu PIT z zona ?

    Dzieki za wszelkie sugestie.

    Mariusz

  • 2. Data: 2002-04-03 08:23:24
    Od: "Basia" <p...@w...pl>

    Użytkownik news <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a8bsnp$php$...@n...onet.pl...
> [...]
    > odprowadzanej przez pracodawce - generalnie chodzi o "wyzerowanie" podatku
    > na koniec roku przy wspolnym rozliczeniu PIT z zona ?

    Ja sie spotkalam z takim oto rozwiazaniem: maz sklada w swoim zakladzie
    oswiadczenie, ze na koniec roku rozlicza sie wspolnie z malzonka i nalezy mu
    potracac dalej 19% podatku przy przekroczeniu progu. Nie wiem jak jest
    teraz, ale chyba sie nic nie zmienilo.

    Pozdrawiam Basia

  • 3. Data: 2002-04-03 08:27:43
    Od: "Karol" <a...@b...com>

> [...]
    > odprowadzanej przez pracodawce - generalnie chodzi o "wyzerowanie" podatku
    > na koniec roku przy wspolnym rozliczeniu PIT z zona ?

    Poprosic pracodawce o kwit do wypelnienia.
    Szanujacy sie dzial ksiegowo-finansowo-podatkowy powinien miec juz takiego
    gotowca.
    Jezeli nie ma, to trzeba stworzyc samemu.
    Jak bedziesz mial klopoty to daj znac na grupe. Cos wymyslimy.

    Karol

  • 4. Data: 2002-04-04 08:25:28
    Od: "news" <b...@p...onet.pl>

    Dzieki piekne za pomoc.
    Zbadalem kwestie w naszych kadrach. Tak, da sie to zrobic - nalezy
    wyprodukowac "wniosek" do US o pobieranie 19% zaliczki w zwiazku z wspolnym
    rocznym rozliczeniem z wspolmazonkiem (dotyczy sytuacji gdy nastapi
    przekroczenie pierwszego progu). Oczwiscie, i tak bedzie nadplata podatku w
    przypadku, gdy pracuje tylko jeden z malzonkow, ale lepsze to niz nic.

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 5. Data: 2002-04-04 11:05:43
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik news <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a8h2a9$1kj$...@n...onet.pl...
    > Dzieki piekne za pomoc.
    > Zbadalem kwestie w naszych kadrach. Tak, da sie to zrobic - nalezy
    > wyprodukowac "wniosek" do US

    Sprostowanie. Nie do US tylko do pracodawcy/platnika.

    Karol