  • 1. Data: 2003-04-30 10:16:40
    Temat: obudziłam się!-pod. doch.
    Od: "Adii" <s...@a...com.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów

    Właśmnie mnie olśniło.
    Czy to prawda ( a jeśli tak to jaki to ma sens ), że zaliczki na podatek
    dochodowy od pracowmników osoba fizyczna prowadząca działalność wpłaca do US
    zgodnago z miejscem zamieszkania a nie siedziby firmy i tam też składa
    PIT-4???????????????????

    Pozdrawiam

    Adrianna

  • 2. Data: 2003-04-30 10:24:04
    Temat: Re: obudziłam się!-pod. doch.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Apr 2003, Adii wrote:

> [...]
    >+ zgodnago z miejscem zamieszkania a nie siedziby firmy i tam też składa

    Jak z pracownikami to ci "na pewno" nie powiem, ale pewnie tak jak
    z um. "osobistymi": PIT-4 (o ile wystawiasz, bo do um. "osobistych"
    najwyraźniej nie trzeba) z zaliczkami składasz "u siebie", ale roczne
    podsumowanie (PIT-8B, czyli pewnie PIT-11 tak samo) dla odmiany
    "u pracownika/wykonawcy/zleceniobiorcy".
    PIT-4 zawiera sumę wpłat "per firma" :) więc nie sposób dostarczać
    do każdego "pracowniczego" US, zaś PIT-8B i PI-11 - właśnie są
    "per osoba".

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-04-30 10:42:33
    Od: "Adii" <s...@a...com.pl>

> [...]
    > PIT-4 zawiera sumę wpłat "per firma" :) więc nie sposób dostarczać
    > do każdego "pracowniczego" US, zaś PIT-8B i PI-11 - właśnie są

    Ale właśnie chodzi mi o to, że PIT-4 i zaliczki składam do swojego US ale
    nie zgodnego z siedzibą firmy ale moim miejscem zamieszkania!!! ( jako os.
    fizyczna prowadzaca DG ) natomiast PIT-11 oczywiście składam zgodnie z
    miejscem zamieszkania pracowników.
    Natomiast z tego co wiem to zliczki na pod. doch. od umów zleceń wpłaca
    się do US właściwego dla siedziby.

    Adrianna

  • 4. Data: 2003-04-30 20:31:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Apr 2003, Adii wrote:
    [...]
    >+ Ale właśnie chodzi mi o to, że PIT-4 i zaliczki składam do swojego US ale
    >+ nie zgodnego z siedzibą firmy ale moim miejscem zamieszkania!!!

    A, niedoczytałem.
    1. przepraszam za zamieszanie
    2. nie wiem :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-05-01 08:49:23
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a s...@a...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > Natomiast z tego co wiem to zliczki na pod. doch. od umów zleceń
    > wpłaca się do US właściwego dla siedziby.

    Zdaje sie że od tego roku PIT-4 należy się USowi wg. miejsca zamieszkania,
    wcześniej było wg. siedziby.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert